Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

fullt upp! :D

Av Linda Mårtensson - 28 februari 2011 11:40

Hejhej alla fina läsare!!

Hade fullt upp igår (då vet ni att allt är som vanligt ;)) så jag hann inte riktigt med bloggandet. På förmiddagen fixade jag allt i stallet, mockning, höpackning -you name it. Kristine och jag stack även ut på en utomordentligt härlig uteritt! :D Noell var mjuk i sidorna och superpigg. Vi tränade lite övergångar och sånt, fast vi njöt mest och så fick de sträcka ut lite i galoppen! Även om man är dressyrnörd så måste man ibland njuta av livet och slappa lite. ;) 


Efter en snabb lunch begav Kristine och jag oss ned till MRF för att hjälpa till med barnridningen. Det mesta gick bra, förutom att en av ponnyerna går och biter en i kläderna, grimskaftet -ja gud vet allt vad han stoppar in i munnen. Dessutom lyckades han snubbla i skritt så han gick ned på knä och hon som red trillade över halsen. Det gick bra även om hon blev rädd, jag lyckades efter lite övertalning få upp henne på hästryggen igen så hon fick skritta en stund.

När hästarna var klara att gå ut i hagen så släppte jag först ut den busiga ponnyn. Den som hade gett dem lunch hade lagt höet alldelens vid ingången (det var bara lite kvar) så jag flyttade undan det, men han var envis och skulle promt stå kvar vid ingången och noppa i sig smulorna. Jag skulle då försöka öppna grinden och samtidigt flytta på honom så att den andra tjejen kom in i hagen med sin ponny. Hennes ponny trängde då sig in förbi oss vilket resulterade i att busponnyn som är högst i rang bet ponnyn som trängde sig så han började att springa och tjejen ramlade och klämde ryggen under en hov. Det gick som tur var bra, ett blåmärke bara....Skulle behövas lite uppfostring på ponnyerna och så vore det bra om man inte la hö preciiis vid insläppet.


När vi kom hem var det bara att plugga lite och duscha innan vi stack ner till MRFs årsmöte. Där serverades det tacos och efter en lång dagordning var det dags för lite prisutdelning, avtackningar etc. Jag fick pris för att jag hade deltagit i div. II laget som vann, för att jag hade tagit regionala poäng och så fick jag klubbmästarpokalen (den delades inte ut på KM) och så fick jag även titeln ÅRETS MESTVINNARE 2010!!! Åh, jag blev verkligen glad och rörd :') Tänk vad Noell och jag har åstadkommit under denna tid tillsammans, allt slit har verkligen gett lön för mödan. Nu hoppas jag på ett minst lika framgångsrikt 2011 för både mig, min syster och alla andra MRF:are! :D 

En del av vårat lag 2010!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards