Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

lite shopping :)

Av Linda Mårtensson - 28 december 2010 22:50

Puh, denna dag har innehållit en massa trevliga saker, men jag har varit tvungen att lida mig igenom allt. Vaknade imorse av en förvärrad förkylning och ögoninflammation :S Verkligen inte vad jag hade hoppats på :'( Avbokade den tänkta filmkvällen ikväll med en massa fina tjejor, jättetråkigt -.- Men, jag känner mig taskig om jag smittar ner dem nu när det är jullov, dessutom är det kanske inte så kul att titta på film med nån som hostar var och varannan minut, hahah :P

Efter att ha vilat och använt nässpray osv. kände jag mig lite piggare och mamma tog med mig och Marcus till Birsta, Kristine fyller ju faktiskt år på lördag så det är hög tid att fixa presenter ^^ Hon föddes 99-01-01, kl. 00.11 ;) Sååå om hon hade fötts typ 12 minuter tidigare hade hon blivit ett helt år äldre, haha knas xP Jag blev iaf mycket nöjd över det jag hittade, tror hon kommer att bli glad ;) Men jag kunde förstås inte hålla mig för att shoppa lite till mig (och Noell ^^), en mössa till mig och det bästa av allt, ett nytt tävlingsschabrak till oss! :D Vitt med marinblå kant och typ blå/guldig passpoal (stavning?:o )

Så sjuuukt snyggt (a)


Som ni kanske förstår så kände jag mig lite skabb inne på Birsta city, jättekul att möta folk när man ser ut som jag vet inte vad, men det var bara att bita ihop :P I bilen hem var jag helt slut, allt tär på en när man är sjuk ju....


Men efter lite mat och vila så var det dags för lite ridning :) De andra ville rida på ridbanan så jag förberedde mig på att lulla runt i djupsnön ett tag, men vet ni vad? Till min stora lycka och förvåning så var den lilla ridbanan skottad :D Helt sjukt underbart! Noell och jag red idag vårt första riktiga ridpass på ridbanan sen oktober!!! Vilken känsla :D Noell kändes jättefin, jobbade lösgjörande, filade på diagonala skänkelvikningar och tog lite förvänd galopp =) En LA start känns faktiskt inte alls långt borta längre, fattningarna från skritt sitter bättre än någonsin, skänkelvikningarna behöver nog bara slipas lite och den förvända behöver såklart stärkas, men annars så ;) Det känns riktigt skönt!


Nu ska jag ta med mig min kära hosta och smeka han medhårs och förhoppningsvis låter han mig sova ostört inatt. Eller ja, hoppas går ju alltid :) kram, eller ni vill nog inte ha någon äcklig förkyldig kram nu, men ni får den bara på avstånd som tur är ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards