Linda Mårtensson

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Linda Mårtensson - 19 december 2010 14:40

Hello everybody!

Idag har jag lyckats fläta en inbakad fläta i Noells man ;D Den gled ur lite i mitten efter ett tag, men snart så ;) Bildbevis kommer kanske sen om ni har tur...

Planen var ridbanan idag. Det var väldigt djupt där :S Så vi skrittade igenom och travade några varv där, sen red vi vidare till Norge-ängen och skrittade omkring i djupsnön =) Det gick ända upp till magen på Noell :D Skrittade där ca 10 min, det är viktigt att inte rida i sådan djupsnö alltför länge. Dessutom uppmanar jag alla att ta det lugnt när ni rider i djupsnön, det är jättemysigt att låta hästarna springa i snön, men ta det försiktigt och skritta lite först så att man ser att det inte är för ojämnt under snön. Idag snubblade Noell till lite med bakbenet trots att vi bara skrittade och lyckades skrapa sig på hasen, men det blev bara ett litet ytligt sår, blödde typ en droppe. Efteråt gjorde jag rent och sprayade lilaspray, ja jag vet att jag är lite töntig, men jag är väldigt rädd om Noell, hon är min lilla juvel =) <3 Efter proffsomskötningen av såret så fick hon lite massage, liniment på benen och så stretchade jag bakben, rygg och hals =) Mysigt värre ^^

Nu ska jag ta och sätta igång med lite pluggning :P Känner mig inte jättepepp, men nu är det bara två dagar kvar innan det är jullov :D

puss och kram :)

Ovido - Quiz & Flashcards