Linda Mårtensson

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Linda Mårtensson - 11 december 2010 21:59

Idag känner jag att jag har varit duktig ^^ Klev upp halv sju och hjälpte till med hästutsläppet och mockade :) Halv nio promenerade jag till bussen med Maya och Kristine, var i stan några timmar och nu är jag äntligen klar med alla julklappar :D Vi spenderade även en bra stund inne på equeen och dreglade över swarowski pannband, guldboots och annat smått och gott ;) Man bara, "Åh vilket fint!" "Det där skulle passa alldelens utmärkt till Noell"...Hmmm, ja, det är bara att sätta igång att spara då ;)

När vi kom hem och tagit oss lite eftermiddagsfika så gick vi ut till stallet! Vi packade några extra hösäckar så det blir mindre jobb imorgon, vi smörjde även: två träns, två sadlar, ett par stigläder och en massa tyglar ^^ Efter det tog vi in hästarna och jag ryktade Noell riktigt ordentligt, sen fick hon sig några sprayningar pälsglans och lite frisering av hovskägg och stubbet uppe vid öronen =) Vi tog oss en svängom på ridbanan då klockan redan var halv sex och därmed kolsvart ute :P Noell var helt underbar att rida idag!! :D De senaste två ridpassen har jag börjat lägga in mer galopp i arbetet igen och Noell tycker att det är sååå roligt, första galoppen småbockar hon lite av ren glädje, hon är så himla gullig ^^ Idag jobbade vi iaf med att ställa igenom ordentligt, Noell är alltid duktig på att stretcha ut halsen men idag försökte jag vara riktigt noggrann med att ställningen skulle gå igenom. Vi jobbade på lite olika spår och även runt fyrkanten med detta, körde även en del övergångar och lite skänkelvikningar :) Det var riktigt roligt att rida idag, det enda som är jobbigt är alla tusen klädesplagg och att jag rider i endast skor, jättejobbigt att rida utan stöd för vaderna, dessutom glider man omkring i täckbyxorna så det känns som om man inte kan sitta still och är överallt och ingenstans :/ Men, men, det som inte dödar, det härdar (y) och jag kommer antagligen rida ännu bättre sen med ridbyxor och ridstövlar!

Jag tror att jag har hittat "hästen i mitt liv", jag älskar att rida Noell, mer än någon annan häst jag har suttit på, Noell är alltid rolig att rida (någon dag har alla en dålig dag), det är inte många dagar som jag tycker att det gick "dåligt" att rida, inte sant? Dessutom var det kärlek vid första ögonkastet...

Lite roligt att titta på de äldsta bilderna ^^ pixbox

Nu ska jag sova, för jag är typ lite halvdöd, försökte mig på att läsa om koreakriget förut, men det blev misslyckat för jag somnade xP Visste ni förresten att Nordkorea har en död statschef?

sovgott

Ovido - Quiz & Flashcards