Linda Mårtensson

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Linda Mårtensson - 22 december 2010 19:41

Hejsan alla söta!

Nu har vi äntligen fått en fin julstämning i stallet, det är granris i alla galler, lite glitter, några julkulor och annat mys ^^ Stallet är även ordentligt sopat, alla rör och galler är avtorkade, krubbor och saltstenar är också rengjorda! Vi har även låtit golven lufta sig över dagen så nu är allt fint och jättemysigt =)


Jag har även hunnit rida både Cesar och Noell, båda har varit jätteduktiga idag! Började med Cesar, värmde först på vägen där det var skottat och sedan fick han och Nova plumsa i djupsnön en liten stund ;) Efteråt fick han sig lite massage och stretching, han såg alldelens oförskämt nöjd ut, han kände sig nog som en kung!

Noell red jag bara på skottat underlag (på väg och travbana) idag och hon var alldelens, alldelens underbar!!!   Hon var så mjuk, lyssnade på minsta vink, jag tänkte, hon gjorde :D Hur mjuk som helst i munnen, red med sytrådar och hon skummade jättemycket, hon är bara så fin, min lilla hest <3 Det är en sådan härlig känsla när den kemin infinner sig så bra, man blir ett, man kan bara sitta och njuta när Noells små hovar svävar över backen!


Nu är min kropp helt slut, jag är inte van allt detta fysiska arbetet, dessutom mestadels utomhus :P I skolan sitter man bara inne och tänker, lär sig saker, och suger i sig varenda liten detalj, likheten med en tvättsvamp är slående ;)

Nej, nu ska jag faktisk lägga mig och läsa i min underbara bok en stund, sedan tänkte jag se sista delen av morden i Sandhamn.

på återseende

Ovido - Quiz & Flashcards