Linda Mårtensson

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Linda Mårtensson - 17 december 2010 22:59

Hejsan, har haft fullt upp som vanligt och hann inte skriva något om gårdagens ridning. Men eftersom jag hade matteprov idag så satt jag och jobbade med det ett bra tag och vi tog bara en uteritt. Noell var lite spänd och tittig, som tur var hade jag hängt på gramanen så jag kunde få henne att koncentrera sig på mig. På slutet gick hon iaf fint med slapp graman och kunde slappna av =)


Idag hade vi först matteprov och sen på eftermiddagen hade vi skoldans =) Gud vad kul det är att dansa!! :D Man känner sig så lätt, utan bekymmer och man blir riktigt GLAD! Har dock lite ont i fötterna nu, men det är det värt ;) Ikväll har vi tränat :D Det har visserligen blåst mycket idag, men det var bara några få minusgrader så jag red med ridbyxor :D Det var längesen nu kan jag säga....:P Noell gick jättefint idag, men det har ju snöat och det var oskottat på banan så jag körde inga avancerade saker utan bara övergångar o.s.v :)


Det tråkiga med mitt liv är ju dock att varje dag innehåller för få timmar. Jag hinner knappt med mig :/ Jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra, att sluta med hästarna vore typ döden, men jag vet att det inte kommer att fungera med träningar och tävlingar samtidigt som jag går natur. Men att byta linje känns inte heller rätt, jag trivs som fisken i vattnet (nästan jämt), jag gillar skolan och jag trivs med att plugga, jag tror att det är min "grej". Att byta till samhälle skulle inte göra det lättare, de har kanske "lättare" saker men desto mer att göra. Sen är det ju mest bara praktiska linjer, lederskap skulle inte passa mig och jag tror ingen kan se mig på typ bygg eller industri? Nej, jag passar på natur, det är dessutom de ämnena jag gillar bäst och dessutom kommer jag att kunna välja lite vad jag vill bli sen =) Att sänka kraven på mig själv tror jag inte funkar, hade lovat mig själv att "bara" klara av linjen, men automatiskt blir det så att jag satsar mot mvg i nästan alla ämnen ändå, ja, jag kanske är störd men jag är bara sån.

Ja, jag är lite kluven, men någon form av lösning måste jag hitta, kanske strukturera om livet lite, jag har ingen aning?! Men att kliva upp halv sex varje dag och ha full fart hela dagen tills att jag typ däckar klockan elva utan att ens hunnit kolla åt tvns håll och knappt suttit något vid datorn känns inte helt rätt, dessutom blir ridningen inte allt för sällan lite halvdan tycker jag, har inte haft ork att lägga ner hela min själ som jag brukar på ridningen...

saker som tål att tänkas på, go'natt

Ovido - Quiz & Flashcards