Linda Mårtensson

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Linda Mårtensson - 4 december 2010 23:11

Som ni kanske vet så håller jag på att spara ut Noells man, får se om den ska få vara lång eller om jag kommer att cutta av den ;) Men det skulle ändå vara lite roligt att höra vad ni läsare tycker, lång eller kort man?

 



Jag tycker att det är fint vilket som, Noell är alltid fin <3 men nu vill jag höra er åsikt, lång eller kort? Motivera gärna till varför ni tycker så, kom igen, röstaaa!

Av Linda Mårtensson - 4 december 2010 22:33

Hejsan allihop =)

Idag har jag haft fullt upp! Vaknade strax innan åtta, åt frukost osv. innan det bar av ner till stallet och kontroll av hagen, strömmen fungerar inte så värst bra nu när det är snö ute och Cesar tar gärna chansen att sticka huvudet och äta på träden utanför -.- Förresten, Noell har hittat en ny sport, hon går och drar täckena mot grenarna i hagen så det låter, superskoj enligt Noell, mindre skoj tkr jag, häromdan kom hon in med en två dm lång reva i täcket, suck...-.-


Efter mockning, höpackning och lite allmänt pyssel fick Noell sig en längre rykt, jättemysigt :) Men det är inte det roligaste att borsta de tjocka vinterpälsarna, Noells är ändå fin, alldelens röd och glansig :D Annars brukar de flesta vinterpälsar bli lite "dassiga", dessutom gömmer det sig en hel massa stöv och smuts i botten, nej tacka vet jag klippmasiner =) Jag har önskat mig en av tomten, får väl se om jag har varit nog snäll ^^ Men jag har aldrig klippt någon häst förut så jag får nog räkna med att det inte blir så snyggt, menmen ;) När hon var lite renare begav vi oss ut i kylan för en ridtur med Nina och Patrick, gick bra, fast de var lite heta, Patrick drog iväg rätt rejält en gång och då blev Noell väldigt på tårna, men de gjorde inga dumheter iaf ;) Efter lunchen åkte jag in till stan för en mysig eftermiddag med julklapps-shopping med nina =) Nu ikväll har jag mest pluggat... 


Imorgon tror jag att det får bli ridbanan för Noells del, var ett tag sen nu :P Ska även rida Cesar imorgon så det är fullt upp, som alltid ^^ Har sjukt mycket i skolan de här sista två veckorna, okej plus typ två dagar :P Jag ska skriva två uppsatser, ha historiaprov på onsdag (världskrigen), ha andra provet i matte B veckan efter det, ett sista kemiprov och bli klar med ett projekt i estetisk verksamhet, till detta bör tilläggas att jag ska hinna med Noell och försöka leva som en normal människa också, jaja, det brukar alltid lösa sig...:) Men efter det har jag i princip avklarat: Kemi A, Matte A, Matte B, Historia A, Estetisk verksamhet (f.ö. onödigt, det enda det går ut på är att kunna gestalta idéer, helt meningslöst) och en fjärdedel av idrott och hälsa A :D Skönt att kunna bocka av saker =) Till våren kommer jag att läsa följande kurser: Fysik A, Naturkunskap, Datorkunskap, Franska steg 3, idrott och hälsa A och Svenska A. Inte direkt bara roliga kurser, men det ska bli lite roligt att börja med franskan igen, fast det är väl med lite blandad skräckförtjusning, jag tror att vi kommer att ha en äkta fransyska som lärare, roligt och läskigt samtidigt =)

okej, sorry, ett väldigt långt inlägg, hoppas ni överlevde :P

godnattkram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards