Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Linda Mårtensson - 21 december 2010 22:25

Jag har haft en fantastisk dag idag =D

Började med kemiprov, kändes bra :) Klockan elva var det grötlunch i aulan med julmusik av både elever och lärare =) När vi hade ätit upp slöade vi på rummet och sedan hade vi skattjakt :P Kluriga ledtrådar var det allt, men vi fick iaf kexchoklad tillslut ;) Vi gick också på poesi och drack saft och en eller ett par pepparkakor förtärdes! På mentorstiden hade vi "rumstävlingar", vårt rum vann och ligger nu i ledning, vi äger ;D

Skoldagen avslutades med fackeltåg, ett par julsånger av estetarna, tal av rektorn och basket i snön, väldigt roande att se kan jag säga! Allt var väldigt mysigt, me like Skvadern! ^^ Jag kan rekommendera Skvadern till alla nior som ska välja om någon månad...


Efter middagen gick vi ut till stallet, fantastiskt härligt! Det var visserligen svinkallt och blåsigt, men det gjorde inget för jag är så himla glad ^^ Noell sprang och hade show i hagen när jag skulle ta in henne, hmm, överskottsenergi?! ;) Vi tog oss en härlig tur i skogen, värmde på vägen, sen skritt i djupsnön och avslutningsvis en lång och långsam jogg hem där jag verkligen tog igenom henne =) Hon verkade väldigt nöjd och glad efter dagens pass!

Nu ska jag ta och hoppa i säng, har massor att fixa imorgon, ingen rast, ingen ro ;) Tänkte dessutom börja läsa en bok ikväll, jag har längtat som en tok efter att ha tid att läsa! Tänkte läsa Isprinsessan av Camilla Läckberg :)

Morgondagens "att göra lista":

  1. Morgonfodring + mockning halv sju
  2. frukost ca halv åtta
  3. Rida Cesar
  4. Rida Noell
  5. lunch vid tolv
  6. hämta in granris för torkning
  7. städa och sopa ur stallet
  8. julpyntning i stallet :D
  9. packa i ordning foder (11 ikeakassar och fyra hönät och krafftfodret)

Liten lista? eller inte...:P Men det är iaf kul att snygga till i stallet, dessutom välbehövligt!

kramisar =)

Ovido - Quiz & Flashcards