Linda Mårtensson

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Linda Mårtensson - 25 december 2010 17:48

Hejsan allihop!

Idag har jag haft en riktig softardag, skönt! Det var riktigt längesen jag hade en sån dag. Vaknade vid nio, alldelens lagom utsövd, åt frukost och tillbringade största delen av förmiddagen vid datorn. Strax innan lunch gick jag ut och mockade och gav hästarna hö, sen åt jag lunch själv och sedan tog vi oss en skogstur :)

Noell och jag har myst jättemycket idag, hon är en sådan ponny, hon gosar inte med vemsomhelst, närsomhelst, men när hon själv har lust så lägger hon mulen på mitt bröst och då kan man gosa jättelänge =) Förut ville hon också gosa, men det märks att vi har så mycket starkare band till varandra nu, hon litar på mig helt och hon vill att jag klappar henne på öronen och över ögonen, förut var hon väldigt rädd om huvudet och man fick övertala henne väldigt länge innan man kunde borsta ansiktet, nu njuter hon i fulla drag ^^ Noell har varit en ganska svår ponny att lära känna, hon är inte "märrig" men hon byter sinnesstämning av en vindpust och samtidigt som hon är otroligt känslig så kan hon ibland "stänga av" och nästan gå på en. Men jag älskar henne över allt annat och vi kompletterar varandra otroligt bra, jag är lugn, hon är vild ;) Hon är alltid väldigt vänlig mot människor, vill aldrig något ont, med mat kan hon dock vara lite "bitchig" mot andra hästar, dock aldrig mot människor. Hon är väldigt speciell, har en otrolig personlighet och nu när jag har gett henne massor med tid att, komma till ro, utvecklas och lära känna mig så har det resulterat i att vi är väldigt tajta, det är liksom vi mot alla andra ^^


Nu ska jag fortsätta att njuta av denna softardag, för imorgon kommer mammas släkt hit så det blir fullt hus :) 

puss

 

cause girl you're amazing, just the way you are...

Av Linda Mårtensson - 25 december 2010 10:45

Hoppas att alla hade en lika fin julafton som mig igår :) Eftersom tempraturen fortfarande låg på -25 så fick hästarna återigen vila, men de fick iaf sin årliga jultårta!

 

 

 

 

Mumsigt värre ^^ Morötter, knäckebröd, sirap, äpplen och betfor, mumma =D

I hästväg fick jag följande i julklapp:

-En KLIPPMASKIN!!! :D

-Skinnhandskar

-Bruna ridstrupor ;)

-ridtäckisar -bra att ha i denna kyla :P

-"tävlingstrosor" hahah, sådana utan sömmar för att motverka skav xP

-En blå rosett att ha i håret på tävling! (för er som missat det kommer jag att tävla i marinblått kommande år!)


Den bästa presenten var absolut klippmaskinen =) Nu kan vi klippa dem när det passar, dessutom kommer jag äntligen att få lära mig att klippa, har aldrig gjort det förut :P Men, jag kan bara säga att vi inte kommer att klippa dem förrän det är varmare väder, jag är otroligt glad att Noell inte är klippt nu, denna kyla har varit helt fruktansvärd :/ Idag är det tack och lov "bara" -18 och vi ska ut och rida en liten sväng :) Antar att Noell håller på att krypa ur skinnet eller något ;)

Nu ska jag försöka göra något vettigt!

Hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards