Linda Mårtensson

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Linda Mårtensson - 2 november 2010 19:49

Visserligen har jag nästan tre år kvar på gymnasiet, men det kan ju ändå vara bra att börja fundera på vad jag överhuvudtaget skulle vilja jobba med! Det är alltid lättare att säga vad man inte vill göra, hehe :P

Men jag har ju alltid varit intresserad av djur och skulle ju gärna vilja utbilda mig till veterinär. Men faktum är att jag vet inte om jag skulle orka plugga mig till MVG i allt, visst skulle jag klara det, jag har lätt för mig men det skulle ändå krävas en hel del av mig också för att fixa det. Jag känner att jag vill göra andra saker också, inte lägga precis all tid till att plugga.

Det finns ju trots allt andra saker som man också kan jobba med och ändå får hålla på med djur, jag gillar även att massera mm, så jag kanske skulle kunna tänka mig att bli hästfysioterapeut?! Bara en tanke...

Här finns en utbildning som jag satt och kikade på häromdagen :)

Av Linda Mårtensson - 2 november 2010 19:23

Idag mår jag lite bättre faktiskt, skönt =) Då kanske jag inte behöver snörvla precis hela lovet då ^^


På förmiddagen var jag rätt så duktig, städade mitt rum! Nu är det lite mer odammigt, haha xP

Nu under eftermiddagen har jag endast varit i stallet :) Red först lille Cesar. Han var mkt duktig, men vi skrittade bara eftersom det är fruset. Han är väldigt lik Noell på en punkt: De vill inte ta lika mkt stöd på höger- som på vänster tygel. Ja, alla är ju oliksidiga.

Noell var lika duktig hon =) Men jag skrittade bara en halvtimme, det började regna under de sista fem minuterna, så då kände vi att det var bättre att gå in ;) Jag var på väg att klippa av Noells man idag, den ser otroligt ofriserad ut :P Men jag ångrade mig, den kan få växa bäst den vill sålänge vi inte ska visa upp oss för någon xP


Jag känner mig förövrigt väldigt shoppingsugen, jag behöver nya vinterskor, dessutom ska jag köpa ett eller ett par nya bett åt Noell, hahah, jag och mina bettproblem :P Men jag vill ha ett som passar som en smäck, ett som både jag och hästen trivs sådär jättebra med :o) Men det är ju så att det där med bett, det är en hel vetenskap -likaså med sadlar. Men det är ju inte konsigt, hästens mun är inte skapt för att ha ett bett i munnen, ryggen är heller inte skapt för en sadel. Men, vi har trots allt kommit ganska långt i de olika vetenskaperna, förr i världen skaffade man sig bara ett bett (förmodligen ett riktigt tjockt) eller en sadel (som antagligen absolut inte passade) när hästen var sådär tre, fyra år, och sen hade man det i tjugo år -inte konstigt att hästarna blev hemska att rida efter ett tag :o Nej, det är tur att utvecklingen går framåt   

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards