Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Linda Mårtensson - 21 november 2010 17:54

Hej alla, min dag har varit rolig, bara stall och stall och lite mer stall :D Det var riktigt roligt när man satte sig vid frukostbordet och får se förstasidan i andra delen av sundsvalls tidning!

Ellinor och Zippen =D

De fick t.o.m två uppslag!!! Man är inte direkt bortskämd med mycket ridsport i tidningarna...


Efter frukost var det dags att ta ut Cesar på en ridtur =) Jag ryktade noggrannt då han är så himla stövig :P Sen har jag gjort något dumt, jag har brytit den oskrivna lagen! Ni kommer inte bli glad på mig nu...Jag har klippt av Cesars man :O Eller ja, snarare skurit av den med mankniv, mamma och jag hade bestämt att jag skulle ta av den en bit, dels för att den var sliten, dels för att han har kliat sönder den och dels för att hans stubb som vi har sparat ut ska komma ikapp lite snabbare.

Så fin var manen när vi fick honom :) Dock hade han jättelång bit stubb uppe vid öronen, precis så som alla travhästar har...

  Manen innan jag klippte den, bilderna blev dåliga, det var så konstigt ljus och han stod inte still :P

 

Efteråt :) Inte så bra bilder, det ser dessutom fulare ut än vad det faktiskt blev.


Jaja, tillslut kom vi iväg. Red på ridbanan, han var jättespänd i början och älgade på hur mycket som helst, det var ingen idé att försöka böja på honom utan jag fick jobba med myrsteg, tillslut kunde han både skritta och trava riktigt sakta även när jag gav eftergift, mot slutet sökte han sig nedåt jättefint =)

 

världens finaste nordsvensk :')


Efter att både jag och hästarna hade fått något i magen så var det Noells tur :) Hade utrustat oss med graman denna uteritt. Hon gick fint i början, blev riktigt avslappnad :) När vi sedan skrittpausade stötte vi på en råtta, usch, jag var glad att jag satt på Noell, som ni kanske vet så är jag väldigt rädd för råttor och möss :P Sen mötte vi en bebistravhäst som höll på att köras in, eftersom vägen var så smal så gick jag och Noell ut i snön, men mötet gick bra, bebisen stannade vid Noell och undrade varför han inte fick hälsa, så söt ;) När vi började att trava igen kändes Noell lite taggad så jag fattade galopp, ja taggad var bara förnamnet, hon drog som en avlöning och drog till med ett par riktiga bakutsparkar hehe :P Jag satt lite löst ett tag men jag klarade att sitta kvar och fick tillslut stopp på röda faran som tvärnitade och blåste x) Hahah, Noell är verkligen en rödhårig dam, allt ska vara på hennes villkor, fast hon är ändå inte "stoig", hon kan vara sur mot andra hästar vid mat, men hon är alltid vänlig mot människor, men somsagt, vem som helst får inte klappa henne, iaf inte på huvudet ;) Min lilla galna bebis <3 Men eftersom hon hade så mycket överskottsenergi så jobbade vi lite skänkelvikningar, någon galoppfattning från skritt o.s.v Det märks att hon saknar att jobba, även om jag kunde hålla henne inom ramarna så fanns det hur mycket power som helst, närsomhelst kunde det koka över ;D

Det finns en del likheter mellan Noell och Parzival, eller vad säger ni? ;)

hare köng! hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards