Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

kvällspladder

Av Linda Mårtensson - 29 april 2010 21:41

Idag har vi också ridit ut, ritten var ganska lik den vi red igår, lite sämre väder och en lite spändare Noell. Men hon var fortfarande väldigt fin :) <3

Efteråt tränade vi lite frihetsdressyr :) Först ut var Nova. Hon var riktigt duktig, jag skulle bara vilja få henne lite mer uppmärksam =)

Sen körde jag lite med Noell, hon är lite tvärtom Nova, hon blir lätt lite för ivrig, men hon var också jätteduktig =) Jag kunde ha båda lös, så det var ett framsteg :)


Imorgon vädjar jag  till alla att inte smälla så mycket smällare, Nova blir vettskrämd av smällare. Jag tycker synd om alla små djur som blir rädda, fast det är ännu värre på nyårsafton så det är skönt att det är sista april imorgon istället. Jag kommer att vara på MRF vid deras majbrasa imorgon, det blir inget bus, jag ska ju upp tidigt och tävla Nappe på lördag :) Inte för att jag brukar busa så mkt annars heller, men ändå =)

Imorgon kommer vi att ha simprov, jag är sjukt nervös redan nu, jag hatar att simma :S, men sen är det heeelg! På söndag ska vi ev. titta på en häst åt mamma, det ska bli roligt =)

puss o kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards