Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Linda Mårtensson - 26 juni 2010 22:59

Idag har det varit väldigt blåsigt, annars fint :)

Jag fick låna ett sprenger-bett idag av Nina som jag testade och red med. Noell verkade gilla det, men eftersom jag red ut idag så ska jag testa det lite på banan imorgon också :)

Mitt-delen är vriden så att bettet ska ligga som gjutet i hästens mun. Ringarna är av rostfritt stål och mundelen är gjord av Aurigan som ska främja att hästen ska suga på bettet.

Vi red somsagt ut, en rätt så lång tur :D Det behövs, Noell ser ut som en fet kotte med tändsticksben :P Men hon var jättefin och skummade en hel del i munnen :)

Har även fått låna ett vanligt tredelat i mässing, får se, tror att jag ska testa det, men jag tycker att mitt-delen ser längre ut på det bettet fast det är kortare totalt sett...Vill absolut inte att hon ska bli skavd på lanerna!

En annan sak som jag också fått låna är en mätsticka så att Noell ska få vänja sig vid att bli mätt, det behövs ska jag säga! Provade lite idag, men när jag började sätta stickan bredvid henne så började hon typ skaka och fick panik, slet sönder en av uppbindningarna :S (fast det var ingen fara då panikhaken satt fast i en läderbit och det var den som gick av) Ja, så känslig är min ponny....nästa gång ska någon få hålla i henne och ska hon få tugga på en morot medan jag ska röra vid henne med den :)

För övrigt har Nina varit snäll och fotat en massa bilder, dock är bilderna för stora, det går inte att ladda upp dem här, ska se ifall jag kan fixa det för bilderna är superfina :D

godnatt kramisar

Ovido - Quiz & Flashcards