Linda Mårtensson

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Linda Mårtensson - 16 juni 2010 21:58

Idag har jag verkligen haft en dag i hästarnas tecken, supernice ;) På förmiddagen sadlade jag min ädle springare för ett lättare stretchingpass varvat med lite skritt i skogen :) Idag jobbade jag bara med genomflexning, skänkelvikningar lite kors och tvärs, mest på böjt spår samt lite övergångar. Noell var jättefin, tyckte inte att hon kändes nämnvärt stel utan hon kändes mjuk och glad. Det blev nog ett lagomt pass och sen lite vila på det imorgon, blir nog bra de ;)

Efter en bit mat och puts av Noells grejjer så var det bara intag för tuktning av nästa pålle :P Kungen af Åstabacken, Cesars nya benämning ;) Det var första gången jag satt på honom riktigt, provred lite när vi var och tittade på honom, men då i en hage och på pessoabett, jag hatar pessoabett. Tänker inte dra upp allt negativt om pessoabett nu, men läs det här: http://reitsport.blogg.se/2009/december/pessoabettet.html 

Jag red honom ute i skogen, gjorde inget speciellt utan försökte bara träna det allra grundligaste, bromsa för tyglarna och gå fram för skänkeln. Han lyssnar jättebra på allt: röst, sits och skänklar, tyglarna är det sämre med, han är inte stark men han har inte riktigt förstått det här med ställning och all svängning fungerar inte heller 100%-igt. Man får helt enkelt tänka unghäst och ge honom mycket beröm varje gång han gör rätt :) Red lite i alla gångarter, det går inte att undgå att det är jättehärligt att rida nordsvensk! Han är lite spänd, men när han slappnar av i steget mer kommer det att bli ännu härligare! Han är dessutom ganska högrest och rör sig lätt över marken, inte som en tung bruksnordis. Att han dessutom är helt underbar att hålla på med gör honom lite till stallfavoriten som alla vill klappa och titta på ;)

Nu ikväll har Kristine hopptränat, det gick jättebra :D Jag fotade lite :) Jeanette körde lite banträning, de fick både hoppa grund och omhoppning =) Linnea (som har Mirre) tränade tillsammans med Kristine med sin nya ponny Tingeling :) Det var deras första träning och det gick jättebra även för dem :)

lill-skrot <3  Maya var där och kikade :D

uppvärmning :)   LLinnea och Tingeling    tränarsnack ;)

             Puss o kram!

Av Linda Mårtensson - 16 juni 2010 08:19

Ja, sovmorgnar är det lite brist på i det här huset om du frågar mig. Sitter här efter ca 7 timmars sömn och hästutsläpp. Jag har lite ont i halsen, men jag hade tur för Kristine hade lite halstabletter :) Idag har jag en del som står på mitt schema. Efter att jag har ätit frukost så tänkte jag sticka ut och mocka och sen rida Noell. Sen efter lunch ska jag rida Cesar och ikväll tänkte jag knäppa lite kort när Kristine ska hoppträna inför tävlingen nästa vecka :D Sen får jag väl se vad dagen mer har att erbjuda =)

                              En hel drös med bilder sen träningen igår :D

på gensyn!

Ovido - Quiz & Flashcards