Linda Mårtensson

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Linda Mårtensson - 10 juni 2010 21:38

Hehehe, idag har jag städat ut mitt skåp i skolan och så vi har haft brännbollsturnering, vår klass var den enda som var utklädda, fail xD Sen kastades det vattenballonger överallt, lärarna var tvungna att låsa skolan för vissa vägrade att sluta kasta :P Själv fick jag en på ryggen, ingen skada skedd, det var ändå jättevarmt ute så det torkade fort :) Jag kommer verkligen att sakna...kanske inte vattenballongerna men allt annat ;)

Nu kom jag in på skolprat fast det egentligen inte var meningen, det är ju en hästblogg! ;D

Börjar med en mindre skojig nyhet och det är att vi lät hästarna vara utan flugband/flughuva idag för det var så blåsigt imorse plus att jag var lite osäker på om det skulle regna. När jag tog in Noell på em så var hennes ögon svullna och de rann, dumma insekter! Jag har iaf tvättat och fixat så nu ser de mkt bättre ut. När vi red var hon även rustad med flugband på tränset :) Vi red iaf i skogen och tränade idag, hade gramanen på, det fungerade jättebra! Hon kändes mjuk och helt enkelt superfin! Efter ridpasset fick hon och Nova stå inne och vila upp sig. Noell är så himla trött även fast hon sover inne. Men, det kanske inte är så konstigt eftersom hon utvecklas på många plan just nu, i ridningen med allt tryck, i hagen med ny kamrat och bete samt så tror jag att hon har gått över ännu ett snäpp av unghäststadiet, hon blir mer och mer vuxen lilla damen :)

När allt var färdigt med Noell så slängde jag i mig lite middag för att sedan styra min cykel ner till MRF där mamma och Jeanette precis hade börjat träna Cesar :) De började att flytta honom för skänkeln. Han blir mer och mer avspänd, och varje gång han är där får han beröm för att han är så snygg ;) Ja, man bestämmer ju inte om man blir född ful eller snygg, men jag tror minsann att han vet att han är snyggast, han ser precis ut som en häst som skulle kunna medverka i en film eller vara fotomodell i t.ex hööks katalogen :D en riktig sagohäst...  Nina och Patrick var där ikväll :)  Jeanette rider mamma rider, Johanna och Howdy i bakgrunden :)

Det blev inte så mkt bilder då jag var lite barnvakt åt Thea samtidigt :) gullunge kramisar 


Ovido - Quiz & Flashcards