Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Linda Mårtensson - 21 juni 2010 17:08

Hejsan allihop, idag har vi skrittat barbacka runt kvällsjön :) Tokmys alltså! =)


Vi har även putsat upp Kristines hopputrustning så nu är det färdigt till imorgon :D


Nu i eftermiddag så följde jag med Maya till sin sköthäst Clenod (Nodde). Han är en liten b-ponny som är korsning mellan russ och arab :) Vet inte riktigt hur gammal han är men han är liten och söt =)

Hjälpte henne lite med träningen, han är ganska oriden då ägaren vuxit ur honom för ca ett år sedan och Maya håller på att sätta igång honom i träning. Mycket muskler behövs! Men, de var duktiga, började t.o.m hitta formen lite smått :) De fick mest jobba med övergångar så att han skulle lyssna :) Så, vem vet, kanske blir mitt lilla sommarjobb? ;)


Ikväll tänkte jag tukta mamma och Cesar ;)

kram

Av Linda Mårtensson - 21 juni 2010 10:10

Må: skritt

Tis: vila, hjälpa till på hopptävling

Ons: uteritt, hjälpa till på hopptävling

Tors: träning för Karin

Fre: skritt

Lör: uteritt

Sön: ridbanan


Veckomål: Befästa vänsteraxeln så bra det går!

Av Linda Mårtensson - 21 juni 2010 10:05

Den här veckan har varit super, vårt(mitt) stora problem släppte på söndagen, yes! :D

Av Linda Mårtensson - 21 juni 2010 09:15

Hejsan :)

Igår blev det ingen hoppträning för Jeanette, hon ringde bara en liten stund innan och avbokade. Men, Kristine hoppade lite med mamma istället och det såg strålande ut!

Själv valde jag att dressyrträna istället, bra val! Red först med gramanen och lade ned henne medan jag joggade fram, det kändes mkt bra :)

Jag bad mamma ta bort den sen för ibland känns det nästan bara som att den är i vägen för nu börjar hon att bli så pass stadig :D Red runt lite på böjt och rakt spår, kändes super i högervarvet, både i trav och galopp =)

Skrittpausade lite för att kika på Kristine när hon skulle hoppa en liten bana :)

Sen var det dags för vänstervarvet som har varit ett stort problem. Jag satt en stund och gnatade men jag tyckte inte att det fungerade. Desperat skrek jag åt mamma att hon skulle komma och hjälpa mig. Red en liten stund till med mammas ögon på mig utan någe vidare resultat. Men, då började mamma att verkligen förklara vad jag har för problem med min axel. Jag har helt enkelt inte förstått till 100% vad jag ska göra med min vänsteraxel, så nu när jag föstod så lossnade allt! Jag hamnade mitt över hästen och Noell släppte efter i ställningen även fast jag kunde hålla i yttertygeln! :D Jag blev sååå glad :) Detta fenomen har jag jobbat med så länge och nu gav det äntligen resultat! Nu ska jag bara se till att befästa detta och det kan ju ta ytterligare en tid men nu är jag verkligen på rätt väg med problemet :D


Efter att jag hade ridit så smsade Ulrika och frågade om jag ville rida Napoleon på Matfors tävlingen nästa vecka. Jag sa självklart ja! Men tyvärr är det en kvällstävling och då måste antal starter begränsas för att det inte ska hålla på hela natten. Det betyder att det redan är för många starter och det kommer att bli lottning. Eftersom Nappe också är c-ponny så blir det ju en till "konkurrent" i lottningen och då blir det ju kanske större risk att Noell blir bortlottad :S Skulle vara lite surt om jag blev bortlottad med Noell men fick starta Nappe liksom, jag har sett framemot den här tävlingen jättemycket, vill ha en liten revansch efter Lantliga ;) Men, nu har jag ju lovat så nu blir det som det blir, och jag rider ju mer än gärna Nappe, han är ju superfin ;) Jag hoppas på det bästa, att jag har lite tur för en gångs skull så att båda får vara med! Egentligen (nu när jag tänker efter) så är det lika stor risk att bli bortlottad om jag inte skulle rida Nappe eftersom det blir en till som måste lottas bort om jag rider Nappe, men då finns det ju ändå en till med så sannolikheten blir ju ändå densamma :) Matte är bra att kunna minsann ;)


Idag ska vi smörja och börja förbereda lite inför Kristines hopptävling imorgon! Jag kommer väl att sitta i domartornet som vanligt och knappa på datorn skulle jag tro :P

kram

Ps. Håll alla tummar och tår över lottningen ;) Kan även förstå er om det jag skrev om lottningen är helt förvirrande och oläsbart, jag är lite nervös över det där :P Ds.

Ovido - Quiz & Flashcards