Linda Mårtensson

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Linda Mårtensson - 18 juli 2011 16:18

Igår vaknade jag upp hemma hos Nina och insåg att det var strålande sol ute! Efter frukosten cyklade jag upp till MRF och där hade mamma och Cesar börjat värma upp. Jag gav mamma lite tips när hon red och det gick riktigt, riktigt bra! Cesar har ju fått vara med på några Karin träningar nu på slutet och han utvecklas enormt mycket just nu. Formen är mycket bättre, han bjuder mer framåt och börjar lära sig skänkelvikningar ordentligt. :) Det största jobbet och fokuset ligger just nu på böjning i sidorna=mycket slalom och många galoppfattningar. Han har ändrat sin mekanik väldigt mycket i galoppen för att han börjar spänna av och hittar formen mer och mer, duktig häst!


När jag väl var hemma så åt vi lunch och åkte iväg till en jättefin badstrand. Hur härligt som helst, dock lite kallt i vattnet. Det var skönt för mig att bara göra "ingenting". Jag är igång hela dagarna med jobb, hästar och massa annat så jag behövde ta det lugnt i några timmar. :)


På kvällen skrittade jag och Noell ut i skogen. Lugnt, tyst och ensamt var det. Ibland är det mysigt att rensa ur huvudet och bara andas skogsluft. :) Jag tror att Noell tyckte att det var skönt också, gårdagens premiär med viktboots kanske tog på lite? I vilket fall tror jag att det känns mer än vad man kan tro.


Idag har det bara regnat och regnat... Men vad kan man vänta sig när vi ska träna utomhus? Hoppas, hoppas att det slutar.

Skriver mer senare, kram. 

Ovido - Quiz & Flashcards