Linda Mårtensson

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Linda Mårtensson - 12 juli 2011 23:30

Som rubriken lyder så känner jag verkligen glädjen över att kunna rida Noell igen! Jag tröttnar aldrig på henne, hon har så många sidor och det som fungerar ena dagen fungerar inte nästa. ;)


I söndagskväll red vi ut med Kristine och Nova. Noell var väldigt lydig och snäll till skillnad från en del andra! ;) Jag hade gramanen men jag kunde ha henne väldigt lågt utan att ta i den, kul! Hon blir mjukare och finare för varje pass.


Igår var det dags för ett träningspass. Det första "riktiga" på lite mer än två veckor. :D Red lågt och böjde igenom halsen, checkade lite gas men mest broms ( ;) ) under värmningen. Vi började med galopparbetet, öka, minska, förvänd i några bågar och volter samt ett par enkla byten i varje varv. Sedan en liten skrittpaus och till sist travarbete. Lite öka och minska och en del skolor samt lite skänkelvikningar innan vi var nöjda och genomridna. :) Vi var lite ringrostiga, men det kändes glädjande nog bättre än vad jag hade förväntat mig!


Idag har vi bara skrittat ut en sväng barbacka i busvädret och det var skönt eftersom jag skulle hinna med att klippa håret ikväll också! Det är många saker som ska klaffa i ett tidsschema med häst och jobb. Noell har blivit lite insektsbiten vid sadelgjorden också och jag är livrädd att det ska bli sår :S Hon skötte sig fint trots blåsten, kanske skönt med en insektsfri dag idag? 


Nu ska jag besöka sängen, en ny jobbardag står för dörren. 

kram

Av Linda Mårtensson - 12 juli 2011 23:12

Nu kommer ett minne som jag aldrig kommer att glömma ;) Felicia Wallgren (som rider Noells halvbror Kulltorps Helge) ramlade av Isa på ett ärevarv 2007 xD Nina Lodin kom tvåa på Ferrari och jag trea på Cookie. Vi hade väldigt roligt under åren vi hade dessa två ponnyer, helt olika varandra och lite såndär hatkärlek var det nog mellan dem ;) 

Jag tror att det är Ninas låtsaspappa Magnus som har filmat och Nina klippt den!


Ser ni min lilla sockersöta "dressyrponny" ;) Snällaste ängeln på hela jorden är hon iallafall   

Ovido - Quiz & Flashcards