Linda Mårtensson

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2011 18:21

Jag är trött, men ack så lycklig! Min häst mår bra igen och vi börjar vara on the road, dessutom hade jag en jätterolig kväll på gatufesten igår! :D Jag var även där i onsdags men då var det naturligtvis inte alls lika bra då det var gratisdag. Kärlek till Veronica Maggio säger jag bara. Hon var verkligen BRA igår, vi (Jag, Nina och Evve) stod nästan längst fram och det var en jättehärlig stämning! Det var inte sämre när Daniel Adams-Ray körde Gubben i lådan heller, vilket drag! Hade mer än gärna gått fler dagar och sett bl.a Petter, September och Oskar Linnros, men tyvärr har dygnet bara tjugofyra timmar och det blir lite för tajt att hinna med häst, jobb och gatufest.


Hursomhelst började jag att trava Noell i torsdags för då hade hon skrittat i fem dagar. Det blev en uteritt med mamma och Cesar. Noell var faktiskt lugn, pigg men inte het! :D


På fredagen tog vi oss åter ut i skogen, denna gång ensamma. Vi skrittade mest men vi travade en del och tog en kort galopp i både vänster och höger. Noell kändes faktiskt jättefin! Vi hade underbart väder och allt kändes bara...perfekt.


Igår red vi på ridbanan, vi tog ett lättare pass med mycket böjning, övergångar, slutor och bakdelsvändningar. Jag red i låg form och krävde ingen samling, hon skulle bara få ett uppmjuknings- och komma-igång-pass :) Efter ridpasset med Noell så tömkörde jag Nova för Kristine har varit på en liten minisemester över helgen. Först förstod hon ingenting, men sen klickade det till och jag kunde samla och öka traven jättebra i en hög och fin form, duktig ponny! Jag är inte alls van att tömköra, så jag tyckte att jag kunde passa på med en snäll ponny ;)


Idag har jag tränat mamma och Cesar. Båda var väldigt trötta idag men de gjorde sitt bästa och jobbade fint! Just nu är det mycket formning i sidorna och galoppfattningar som vi jobbar med honom. Det går bättre för var dag och han lär sig slappna av även i galoppen och då får han naturligtvis en mycket bättre takt och gest. Det kommer inte att dröja så länge innan han kan jobba ordentligt på tygeln även i galoppen =)

Cesar för ca ett år sedan.

Lite dålig bild, men han är betydligt rundare och snyggare! ^^

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2011 18:03

Bättre sent än aldrig som man brukar säga. Det var inte förrän i veckan som jag träffade Elin Viklund och jag kunde få dessa fina bilder levererade, tack så jättemycket!

         

                 

Jag-Köhls Noell och Felicia Wallgren-Kulltorps Helge. Halvsyskonen ^^     

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2011 17:40

         

Nu har vi två vita och två bruna springare i vårt stall :) 

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2011 17:07

Under de två senaste träningarna för Karin så har ju Noell varit ofräsch så då har jag fått låna Cesar och Nova. Första gången fick Cesar vara stand in för Noell vilket han gjorde mycket bra! Andra gången var det tänkt att han återigen skulle få vara stand in. Den träningen var i måndags, dagen innan Kristine skulle åka på kvällstävling i Söderhamn. Kristine hade dock blivit ordentligt förkyld så hon var tvungen att ligga hemma och kurera sig. Därmed fick Cesar vara stand in för Noell, jag för Kristine och mamma för mig, haha ;) Det gick hursomhelst bra och jag fick rida igenom den lilla busen ordentligt, vi red dock inte så hårt för att hon inte skulle vara för trött. 


På tisdagskvällen var det tävlingsdax! Jag kunde dock inte följa med i och med att jag jobbar. I LB:1 kom de på en andraplats på 64%! I LA:1 hade det inte gått bra tyvärr. Nova hade varit helt hopplös i ett av hörnen på banan, trots att hon redan gått en klass -.- Man vet aldrig vad den lilla ponnyskrutten kan hitta på, ibland flyter hon på som en klocka och ibland är det bara nejtack.

     

Tur att hon är så himla söt ^^  

Ovido - Quiz & Flashcards