Linda Mårtensson

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Linda Mårtensson - 15 juli 2011 23:23

Nu kommer den första gruppen med bilder, mer kommer imorgon :)
         

Marabou caribbean - mumma :D   

Av Linda Mårtensson - 15 juli 2011 22:08

Idag på träningen satt jag och fånlog. Detta kunde inte hjälpas för jag var så himla glad över att få träna med min fantastiska lilla ponny   Hon var verkligen jätteduktig idag! Nu när hon har vilat så kanske allt nytt har fått sjunka in för hon verkade så tillfreds med träningen. :)


Vi började med lite grunder med skritt-trav övergångar runt fyrkantsspåret. Fokuset under hela träningen låg på att få henne jämn i handen, inte mer eller mindre i ena eller andra handen. Sedan jobbade vi skänkelvikningar utmed långsidorna - framdelen på spåret och baken innanför. När hon hade mjuknat ordentligt jobbade vi med bakdelsvändningar. Noell har väldigt lätt för att vända och trampa så jag använder lätt för mycket skänkel och då blir det istället skänkelvikning. Därför fick vi göra lite öppna stegen före vi började vända och så fick jag tänka på att verkligen leda runt henne för innertygeln. Hon fann då en riktigt bra centrering, men jag måste fila lite på det så kommer det att fungera galant! Till sist jobbade vi med förvända galoppen som nu börjar bli riktigt bra! Det dröjer inte länge förrän hon har samma balans som i den rättvända. Vi fick träna på att sakta av till skritt direkt efter den förvända - och det är det inte så stora problem med :) Dock blir hon ganska smygande i skritten efteråt och hon har varit likadan på de senaste tävlingarna. Karin sa att jag bara måste ha is i magen och vänta ut henne för att hon är lite osäker och väntar på att det ska hända något. Sista gången vi gjorde så lyckades jag att få henne att slappna av och skritta som vanligt! Det är väldigt nyttigt att träna på att bara skritta; de ska givetvis vara uppmärksamma MEN de måste också gå med bjudning framåt. Det kommer förmodligen snart, bara jag har tålamod med Noell. :)


Det kommer några bilder från ikväll senare, kram.

Ovido - Quiz & Flashcards