Linda Mårtensson

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Linda Mårtensson - 14 juli 2011 21:13

Hejhej!

Trots att det är sommar och de flesta chillar på livet så är mitt schema väldigt fullt. Väldigt roligt men samtidigt ganska uttröttande.


Igår fick Noell vila då jag först jobbade hela dagen och sedan stack jag och min kära familj ut till Birsta köpcentrum. Det blev bl.a en sväng till hööks och granngården för det var några saker som jag behövde; liniment, paddar, läderputs, boots som hon kan ha i transporten, viktboots som jag ska använda på "den svaga diagonalen" när jag skrittar ut för att få henne mer jämn i muskulaturen samt ett par vinröda lindor. Vi kom inte hem förrän vid åtta och jag orkade verkligen inte rida då så hon fick vila. Det gjorde dock ingenting att hon fick vila då vi egentligen skulle träna för Karin, men vi bytte dag till fredag då jag egentligen tänkt att hon skulle vila.


Idag ringde min väckarklocka 04.25 Masade mig upp för att hinna rida innan jobbet (jag börjar klockan nio). Vi tog oss en liten tur ner till ridbanan och det kändes att vi inte är några morgonpigga varelser. Noell hade fått hö inne och jag tror att hon trivs tusen gånger bättre med att få gå ut i hagen en stund för att komma igång. Hon kändes lite stel, het och springig och min morgontrötta kropp ville inte riktigt göra som jag sa åt den. Jag orkade inte rida hela vägen fram utan det blev lite halvdant och konstigt. Men, jag är ändå stolt över att jag lyckades ta mig upp och jag hann med allt! Det fanns många saker som spelade in på våran dåliga form idag, bl.a kyla och lite vila de senaste två dagarna å det är förlåtligt. Det kan inte kännas superbra i varje pass, ibland måste man få vara lite missnöjd för att sedan kunna uppskatta guldpassen!

Efter den något stressiga morgonen var det jobb mellan nio och fyra för att sedan bli upphämtad av familjen och åka raka vägen på nioårs-kalas hos min kusin. Vi hann med lite femkamp och grillning innan det var dags att hasta iväg på möte inför MRFs jubileumsdag den tredje september som innebär massor av planering...

Hästens Dag 3/9

Nu sitter jag här lite halvt slutkörd och ska andas lite stalluft innan jag kryper ner under täcket för att ladda om inför morgondagen som kommer att innebära jobb och träning för Karin med Noell! Jag längtar jättemycket, men jag längtar ännu mer till nästa vecka då vi ska köra träningsläger i fyra kvällar, wiiiie! :D 


Kram på er sommarnjutare från en som inte ens har tagit sitt första dopp än och det är mitten av juli nu, har det ens hänt förut?

Ovido - Quiz & Flashcards