Linda Mårtensson

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 13:18

Lyssna på texten, passar väl rätt så bra in på Noell? ^^ She's a wild one with an angel's face.

Kristine har fotat de flesta, men mamma och jag har också fotat några :)

                                                                                                                     

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 12:05

Här ska ni få en film från Hudik, det ni ser är lagtävlan för ponnyallsvenskan. Sista lilla biten kom inte med då man inte kan ladda upp längre än 5 min på videofy :P Absolut ingen toppenritt, Noell var spänd (kolla bara skritten till exempel!) och jag lättade inte av tillräckligt i handen emellanåt plus en del missar såklart. Det går inte alltid superbra och det får man leva med, men nu jobbar vi med den låga formen till nästa tävling så att hon blir mer avslappnad i framdelen (:

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 08:32

Vad tycker ni om de nya typsnitten? Är det snyggare nu eller bara jobbigt att läsa? Eftersom att det är ni som läser så får ni säga till om det känns "obekvämt" ;)


Noell verkar nu helt normal i sitt ben :D Något gallig på haserna och lite vid bakkotorna, dock väldigt lite och lika mycket på båda benen. Gallorna beror troligen på dålig blodcirkulation, bakbenen sitter längst ifrån hjärtat och därmed är det sämre genomströmning i dem. Om hon ser lika fin ut vid lunch så ska jag rida ner till ridbanan och jogga henne i låg form :)


Nu måste jag börja plugga, bye!

Av Linda Mårtensson - 1 maj 2011 15:54

Hej o hallå :)

Jag har haft lite fullt upp med valborg och så har en kompis varit här osv!

Noell har blivit betydligt bättre, hon har inget sår utan det är bara håren som fattas. Ni skulle förmodligen skratta eftersom det är typ två millimeter brett och jag vet inte ens om det är två centimeter långt :P Men hon är min lilla bebis så jag oroar mig alltid <3


Svullnaden som hon hade tycks vara borta (kan inte svara på om den är helt borta eller om det är för att hon har haft bandage på sig). Däremot har hon fortfarande gallan kvar på hasen (den är lite mindre) och så känns hon gallig på kotan. Hon fick gå med våtvärmande jodopax-omslag i två omgångar och nu har hon arnika (dock inte precis där såret var såklart) med vanlig padd och linda på. Har även smörjt in arnika på hasen och det verkar som att det har hjälpt :)


Jag ska se hur det blir efter omslaget med arnika för då kan jag bedöma hur vi går vidare. Om det verkar gå över helt så kör jag igång med ridning som vanligt, men om det inte blir bättre så kanske jag ringer equiterapeuten alt. veterinär...Det är bara till att vänta och se.


Hon har varit så spänd/het/yster senaste dagarna också, kan det bero på våren? ;) När jag har skrittat henne så har hon ilat snabbt och varit ganska tittig och reaktiv :P

I fredags kväll stod vi och betade våra hästar och då fick Zippen fart under hovarna och lekte unghingst eller något i hagen? xP Noell tog såklart åt sig av den energin och for runt mig; stegrade, kickade och blåste upp sig -.- Skitbra med tanke på benet, s u c k Noell. Inte det lättaste att få stopp på henne för när jag sa åt henne så svarade hon bara upp mer och jag var inte så sugen på att få en hov i fejjan liksom...Tillslut fick jag tag i grimman på henne så att jag kunde leda in henne utan att hon stegrade över mig. Herregud tur att hon bara är ponny ändå! Hon växer gaaanska mycket när hon ställer sig rakt upp på bakbenen. Noell är otroligt mycket baby, väldigt dominant och busig, jag har bra koll på henne och hon går lydigt och snällt bakom mig oftast, men ibland hinner jag inte parera henne för hon är snabb som tusan när hon väl blir busig och när hon är uppe i högvarv så är det mesta av lydnadsträningen bortblåst.


Somsagt, bara att hoppas på att jag kan rida henne snart!

 

Min busiga baby <3

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards