Linda Mårtensson

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 21:47

Hejsan!

Idag är det andra maj och det har snöat. Det är inte riktigt klokt av vädret att göra så tycker jag, det borde istället vara dutkigt och hålla sig till sol och värme....


Något som inte heller är riktigt klokt är följande: Noell var jättefin i benet imorse, likaså när jag gick ut och kände på det vid elva. MEN! När jag gick ut någon gång mellan tolv och halv ett hade det åter svällt upp och var lite varmt :O Det borde väl vara så att hon har gjort illa sig ännu en gång?! Det vore annars väldigt konstigt eftersom hon gick utan linda mellan typ sex på morgonen till klockan elva utan att det förändrades och sedan drygt en timme senare så är det uppsvällt?!


Hon verkar inte vara speciellt öm och haltar inte så därför skrittade jag en stund på ridbanan idag. Hon har ju hur mycket energi som helst nu så hon är inte direkt lugnare i hagen efter flera dagars skritt/vila -.- Nu är Noell bandagerad igen och vi beslutade att sära på våra hästar en tid. Noell jagar Nova i hagen titt som tätt och det är troligen då hon vrickar sig/slår på sig, Noell har väääldigt dålig kontroll på alla benen - varför fick just hon så många? Så vi testar att låta Noell stå ensam en tid (självklart med sällskap bredvid sig) tills att denna extrema vårpiggheten har lagt sig. Dock kanske hon kan få bytas av med Nova och stå med Cesar lite då och då (: För när hon är med Cesar så är hon oftast lugn och står och myser, dessutom är han en bestämd och vis herre som kan uppfostra mitt vilddjur en aning ;) Han är en utomordentligt vänlig gentleman, sparkar inte utan använder endast sin auktoritet och säger åt småflickorna att flytta på sig när han vill fram, han är så snäll att han delar hönät med någon av dem varje dag också ^^


Idag har jag haft turen att endast behöva jobba hemma, men imorgon är det skola igen! Känns lite jobbigt att gå tillbaka till vardagen efter tolv dagars ledighet ;)

Meen det är bara ungefär en månad kvar, sen har jag gått ut ettan! Härligt, ofattbart....

Natti!

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 13:18

Lyssna på texten, passar väl rätt så bra in på Noell? ^^ She's a wild one with an angel's face.

Kristine har fotat de flesta, men mamma och jag har också fotat några :)

                                                                                                                     

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 12:05

Här ska ni få en film från Hudik, det ni ser är lagtävlan för ponnyallsvenskan. Sista lilla biten kom inte med då man inte kan ladda upp längre än 5 min på videofy :P Absolut ingen toppenritt, Noell var spänd (kolla bara skritten till exempel!) och jag lättade inte av tillräckligt i handen emellanåt plus en del missar såklart. Det går inte alltid superbra och det får man leva med, men nu jobbar vi med den låga formen till nästa tävling så att hon blir mer avslappnad i framdelen (:

Av Linda Mårtensson - 2 maj 2011 08:32

Vad tycker ni om de nya typsnitten? Är det snyggare nu eller bara jobbigt att läsa? Eftersom att det är ni som läser så får ni säga till om det känns "obekvämt" ;)


Noell verkar nu helt normal i sitt ben :D Något gallig på haserna och lite vid bakkotorna, dock väldigt lite och lika mycket på båda benen. Gallorna beror troligen på dålig blodcirkulation, bakbenen sitter längst ifrån hjärtat och därmed är det sämre genomströmning i dem. Om hon ser lika fin ut vid lunch så ska jag rida ner till ridbanan och jogga henne i låg form :)


Nu måste jag börja plugga, bye!

Ovido - Quiz & Flashcards