Linda Mårtensson

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2011 18:43

Hejhej bloggen! Skriver lite i all hast nu innan jag sticker ut till stallet för att snygga till häst och utrustning inför morgondagen :)


Igår var Noell lite stel när jag började rida, men det är förståeligt efter två skrittrundor på lång tygel. När hon släppte till blev hon dock helt amazing! För första gången kände jag verkligen hur framdelen växte och jag satt i en uppförsbacke, underbar känsla! :D Noell kändes lätt som en fjäder i både trav och galopp (dock något sämre i höger galopp, självklart pga högerbogen) men känslan, gaaah! Hon fick bara trava så en liten bit innan jag gav henne tygeln så att hon fick sträcka ut överlinjen, duktiga häst! <3 


Idag började jag inte förrän klockan ett så jag passade på att rida tidigt. Noell kändes trött idag, inte stel riktigt men trött liksom. Kanske inte är så konstigt med tanke på att jag red sent igår kväll och sen tidigt på morgonen idag, dessutom tar träningen på ett helt annat sätt nu när hon jobbar på ordentligt med ryggen. Så dagens arbete bestod endast av lite snurrning runt koner, förvänd sluta och allmänt låg form, red ca 20 min (plus fram- o avskrittning). Efteråt blev det, liksom igår, både stretching och massage, supernice enligt Noell ;) 


Nu - stallet. Bara att hoppas på att hon är på topp imorgon! Vi startar 13.42 och 18.25, håll tummarna! :D

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2011 11:45

passande? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards