Linda Mårtensson

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Linda Mårtensson - 28 maj 2011 22:37

Hejsan trogna bloggläsare!

Dagens första aktivitet började vid tio med barnridning på Vattjoms marknad. Fantastiska ponnyer, snälla som änglar verkligen! Allt gick bra, utom vissa strul och missförstånd som det ALLTID tycks bli, väldigt energikrävande och ger så dålig stämning... Det är sådant som får en att tycka att föreningsliv är så jobbigt, det är faktiskt så att föreningar inte dör ut pga ekonomi, utan brist på engagemang! Om alla vill och hjälps åt så blir det roligt, men det finns alltid någon/några som inte är tillräckligt engagerade och förstör hela grejen. Jag tycker att det är roligt/mysigt med föeningsliv och jag skulle kunna tänka mig att vara mer engagerad än vad jag för tillfället är, men det passar sig inte i mitt liv just nu - jag har det redan stressigt och jag vill inte ta på mig mer saker som får "bägaren att rinna över" så att säga.


Jag kom hem ungefär kvart över ett och då fick jag skynda mig så gott jag kunde med att äta lunch, byta om och göra iordning Noell. Det tar ca 10-15 min att skritta ner till ridbanan också och vi hade träningstid 14.15, vi blev några minuter sena tror jag :P Men träningen gick bra och var väldigt givande! Jag hade återigen "glömt av" min vänstra skänkel, men när jag fick den intill Noell så hittade vi en fin känsla. Idag fick vi jobba med rakriktning, inte för "rakhetens" skull utan för att få Noell jämn i tyglarna och arbeta lika mycket med höger och vänster fram- respektive bakben. Till hjälp fick jag rida på fyrkantsspåret i förvänd sluta, vilket var väldigt effektivt. Noell tyckte att jag var lite besvärlig med henne, men det gav bra resultat och hon blev riktigt fin!


Detta ska defintivt jobbas vidare på, det är trots allt viktigast att få hästen att jobba så jämnt som möjligt!

kram

Ovido - Quiz & Flashcards