Linda Mårtensson

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 30 oktober 2010 15:58

Usch, igår kväll regnade det, mycket dessutom. Idag är det sjukt geggit och dimmigt, himlen är askgrå :S Så igår fick hästarna vila, men idag har vi ridit! Det enda som är bra med detta väder är att det är plusgrader och mjukt i backen =)


Vi red först en liten stund på banan, bara lite travjobb. Jag jobbade med högerställningen och hon kändes faktiskt bättre än i torsdags, bra det :) Sen red vi ut en sväng, Noell var lite het på gröten idag ;) Bockade när hon fick trava, hehe :P Vi hade iaf roligt ;) När vi kom hem masserade jag nacken med arnika och hon tuggade förnöjt efteråt så jag hoppas att det hjälpte.

kram

Av Linda Mårtensson - 30 oktober 2010 09:48

  

Noell i Timrå, trea LC:1

Laget vann första omgången!

Vi vann i Delsbo...

...båda klasserna!

Vi kom tvåa i Härnösand :)

Och laget vann IGEN!

Vi kom tvåa i Näske!

På lantliga  råkade Noell lägga tungan över bettet och blev alldelens skärrad, stackaren :( Men vi var nöjda ändå, för hon skötte sig jättebra under framridning och allt runtomkring!

På hemmatävlingen kom vi trea i första klassen, trots en ganska spänd ponny och tufft motstånd!

I den andra klassen slog vi poängrekord och hamnade på samma procent som systrarna, vi fick dock se oss slagna på det allmänna!

Andra tävlingen på lantliga såg vi som revansch, vi hade dock otur igen och en häst skenade bakom Noell när hon var på banan, hon blev såklart livrädd, jag blev besviken och trodde allt var kört...

...men Noell hade åter charmat en domare och vi tog hem segern! :'D Dessutom debuterade vi LA!

Den första dagen i Timrå, gick Noell som en dröm, vi gjorde lätt den bästa starten dittills! Domaren gjorde en konstig bedömning, jag höll inte med henne alls, inte någon annan heller...

Men vi kom ändå trea och jag var helt såld över hur bra Noell hade gått :')

På en bana som stod under vatten och med regnet piskandes på oss var Noell helt galen andra dagen på Timrå, men vi lyckades ändå rida vår andra LA på över 60% och kom strax utanför placering!

I Gnarp hade jag en betydligt lugnare häst med mig =)

 

Första klassen (LB:1) vann vi på mer än 66%

Efter det red vi vår tredje start i LA och vi slog oss in på en andraplats på 66%!!

I september var det dags för lagfinal, Noell och jag red under dagen på ett genomsnitt på över 70%!!!! Vi hade segeryra hela dagen eftersom även laget lyckades vinna! :'D

   

Sen var det dags för KM, gissa vilka som vann? ;)

Vi avslutade vår säsong med att plocka hem vinst i LC:2, sogeti cup och LA:1!!!

Den finaste!

Jag kommer aldrig att hitta en som dig igen!

 Cause you're AMAZING just the way you are!

Ovido - Quiz & Flashcards