Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 26 oktober 2010 17:41

...faktiskt testat yoga =) Det var första gången, men jag tyckte att det gick bra, kändes som att det var en bra träningsform för mig, ett tips till alla som rider ;) Där har vi ju en klar fördel med att gå på Skvadern, man kan gå på "lunchpass" med yoga, styrketräning, löpning mm. helt gratis :D Vi har ju nästan två timmars lunch så då hinner man med sånt ;) Har även haft kemiprov, gick faktiskt inge vidare, första gången jag säger så efter ett kemiprov, men, jag har inte pluggat så jättemkt plus att det vi bara har blivit bombade med en massa formler begrepp, som t.ex gaslagen: P*V=n*R*T, ja, ni kanske förstår, eller inte xP Man får liksom frågor om spädningar och blandningar där man ska kunna räkna ut olika koncentrationer, substansmängder, massor, molmassor och allt vad det är...Inte det roligaste med kemin kanske, men helt klart ganska roliga laborationer när man får blaska runt med olika lösningar :P


Igår red mamma och jag sent, Noell trodde nog att jag hade fått en skruv lös när vi skulle rida kl 21 xP Men, så kan det vara ibland, man går långa dagar och det gör inte saken bättre att bussen tar minst 35 minuter att åka, igår tog den hela 50 minuter, suck. Noell var iaf duktig, men vi skrittade bara ca två kilometer. Ikväll får jag så lov att rida själv, de andra mupparna har ridit medan det var ljust -.- Men nu ska jag plugga en liten stund innan jag beger mig ut, jippie, eller not.

take care

Ovido - Quiz & Flashcards