Linda Mårtensson

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 22 oktober 2010 22:08

Första gången på ett bra tag som jag faktiskt myser en stund på fredag kväll :)

De senaste dagarna har varit lite weird för min del, av lite olika anledningar. Igår kunde vi inte rida då det var halt och fruset, så istället broddade vi hästarna, välbehövligt! Eftersom de knappt har gått fem veckor sen de skoddes så broddade vi nu och då kan vi vänta ett par-tre veckor till innan det blir riktiga vinterskor med snöringar och brodd :) Tog mkt tid men nu är det iaf gjort :)


Idag har vi skrittat en sväng. Underlaget är typ stenhårt så förmodligen blir det ingen träning i helgen utan vi kommer nog att börja med vår träningsvila nu. Lite tråkigt, men det kan behövas, vi har ju tränat minst en dag i veckan sen i februari så vi behöver nog en paus...

Vi kommer att varva skritt och vila tills att snön kommer, vilket lär bli i december, då kommer vi att rida igång dem och så kanske vi kan börja träna igen på jullovet =)

Åter till idag, hästarna (nova o noell) var riktigt pigga. Nova har vilat nästan hela denna vecka av olika orsaker. Noell vilade igår och det räcker ju för att hon ska ha överskottsenergi ;) Vi skrittade först runt travbanan. Sen kom det en bil som Noell började hetsa för -.-, haha ja, vad ska man säga? xP Därefter red vi igenom dem i skritt på en äng, vilket gick bra! Noell var inte så stel som jag hade förväntat mig :D När vi var på väg hem så började rådjuren skälla och Noell blev genast jättespänd, rätt som det var kastade hon sig åt sidan, jag satt kvar (barbacka) :P Däremot blev Nova väldigt taggad av Noells bravader och la på världens bock, Kristine hade inte en chans att sitta kvar utan hennes ena skinka fick smaka på frusen mark :P Noell blev ännu mer galen och jag satt av, hon var på väg att stegra sig, men jag knackade henne på huvudet så då fick jag faktiskt kontakt och hon lyssnade fint! Efter många om och men fick vi in hästarna i stallet, välbehållna trots att Nova hade fastnat med tygeln i skyddet så hon fick panik, Kristine fick lov att dra av hela tränset från huvudet och sen locka henne med kafftfoder :P Jaja, det gick iaf bra för alla...:)

Nu ska jag se klart idol, första gången på denna säsong som jag tittar faktiskt =) kram

Ovido - Quiz & Flashcards