Linda Mårtensson

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 27 oktober 2010 11:48

För ca ett halvår sedan så hittade jag ju Noells mamma på hästnet...

  

För ett tag sen när jag satt och tittade på hästar till salu på youtube så klickade jag runt på måfå och av en slump hittade jag några videor på Köhls Juvel som mamman heter, det kan ju inte finnas någon annan ponny som heter det eftersom hon har stuterinamn och jag tror inte att Köhls stuteri skulle döpa fler än en häst till Juvel xP

gulligt va? ;) Väldigt lik Noell också, dock stickelhårig och har fölmage men ändå =) Tror säkert att hon(Juvel) skulle kunna gå långt med träning! (Ni kan ju se många fler filmer på "kanalen" ;)) 

updt. kolla in denna blogg, massa fina bilder på Juvel :) hhannapetersson.blogg.se

Av Linda Mårtensson - 27 oktober 2010 11:35

Igår bestämde jag mig för att promenixa med Noell istället för att rida =) Jag säger bara, gud vilken skillnad det är att leda henne nu!!! Hon är lyhörd, stannar när jag stannar, drar inte, vänder sig när jag vänder mig o.s.v Jätteduktig var hon =) Gick först en sväng som "uppvärmning", sen jobbade jag henne lite för hand på en äng i närheten, sökte sig neråt, gick bra att böja och hon var inte fullt lika stressad som hon har varit förut när jag går bredvid, helt okej! Sen "lekte" vi lite, det var ju väldigt fruset så det blev inga snabba vändningar och så, allt för att vi inte skulle vricka oss. Vi tränade även lite "bergsgeten" och lyfta hovar mm. :D

Om ni har några önskemål om vad jag ska skriva om, så är det fritt fram att höra av sig =)

Ovido - Quiz & Flashcards