Linda Mårtensson

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 2 oktober 2010 20:03

Idag har jag bara ridit ut i det fina vädret, nice! ;)

Först tog jag en sväng med Cesse ;) Vi red tillsammans med Nina och Putte, jag älskar att rida ut med Nina, hon är mitt <3 Sååå mysigt var det, vi ses alldelens för sällan, men så är det när man har häst, man hinner inte allt, dygnet har ju bra 24 timmar...

Sen red jag Noell med Kristine och Nova. Ellinor var här och red Zippen, så där fick man sig ännu en trevlig pratstund :)

Jag är så lycklig, jag tror att Noell också är det, vi är verkligen oskiljaktiga, vi är ett. Noell lyssnar på minsta vink, om jag skrattar ökar Noell farten och spetsar öronen :) Vi hade superkul idag, nu ska jag äta middag med K&M, det blir enchiladas, mums!

Av Linda Mårtensson - 2 oktober 2010 13:24

Hejsan alla!

Igår kväll hoppade vi lite för mamma, shiiit vad kul det var! :D Vi har inte hoppat på hela sommaren så det kändes härligt att ta upp det igen =)

Jag började med att rida henne i en låg form och såg till att få henne formbar runt skänklarna, hon var verkligen avspänd och fin :) Flyttade lite skänkelvikningar och galopperade igång i ganska friskt tempo :o)

Vi hoppade fram på ett vanligt litet hinder, första sprången kändes lite ringrostiga, de var nog inte de vackraste ;) Sen hoppade hon jättefint :) Hoppade sedan en serie, två studs-två galoppsprång-hinder. Noell kom till och med ihåg hur man hoppar studs :) Kom lite nära första gången så då rev hon första studsen, men sen flöt det rätt bra, sista gången hoppade hon sååå fint, fick jättefint flyt! Känns att Noell har blivit "vuxen", hon är inte alls särskilt hetsig, mamma tycker att det är bra, fast jag saknar faktiskt vildingen ;D Kanske blir andra bullar sedan när hon blir klippt, men ändå xP

Imorse var jag iväg och tränade Maya och Nodds ;) Idag fick de träna på formen i trav, han börjar bli fin i skritten nu så då ska vi över nästa tröskel, Maya måste också träna upp sin känsla, hitta balansen mellan drivning och förhållning =) Vi ska nog köra på imorgon också, så det blir riktigt "in nött" :)


Nu blir det stallet igen, ska rida Cesar också för mamma är i fjällen med "the grabs" (pappa och Marcus) ;) fin stavning för övrigt, haha :P

kramisar!

Ovido - Quiz & Flashcards