Linda Mårtensson

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 13 oktober 2010 10:14

Börjar med en diss! Bettet som jag köpte för ett tag sedan fungerade inte alls så som jag hade tänkt. Jag trodde att Noell skulle börja suga på bettet mer, desvärre gnagde hon på det istället. Jag tror att det beror på att mittendelen är vänd åt andra hållet? Sen har försvann en del av sötmalmen redan efter en användning, plus att det blev små repor på koppardelen, och så mycket gnagde hon inte....Däremot kan jag tänka mig att det passar bra för en häst som är lite "död" i munnen.

  


Sen till hissen då! :) Vilken går till våra hönät!

  

De gröna har de tyvärr gnagt upp ett par maskor i (kan bero på att våra är lite hårdhänta av sig ;) Men annars fungerar de jättebra, förlänger ättiden så de har mer att göra under dagen =) Vi ger dock hö på backen också för att annars räcker det inte, men framöver kanske vi köper några fler :) Ett annat plus är också att höet inte blir geggit även om det regnar o.s.v. En "fethiss"!

Ovido - Quiz & Flashcards