Linda Mårtensson

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Linda Mårtensson - 19 oktober 2010 18:10

..ogillas! Igår när vi skrittade ut blåste det typ storm, fy farao! Men, det gick bra, Noell är rätt så cool ändå :) Det jobbiga var att vårt skrittäcke inte ville ligga där det var tänkt...:P


Idag har hästarna vilodag, skönt eftersom det regnar -.- Dessutom måste jag göra klart en uppsats om hur synen på Gustav Vasa har förändrats genom tiderna, kul? Nej, inte med tanke på att vi måste sitta och försöka tolka sådana här texter "antingen werdzligitt eller andeligitt, så wiste han iw giffua huart sitt, såsom huart sitt, såsom huars artt och eegenskap tilsade. Jn suma, Gud hade begåffuat honom fram före alle andre med stor skickeligheett, högtt och mykkit förståndt och många furstliga dygder, så att han war wäll wärdt at bära konunglige spire och crona, ty at han war icke allenast...." Ja, ni kanske förstår hur jag har det, jag undrar, varför måste jag kunna det?! Jag hade inte direkt tänkt att bli historiavetare, då hade jag förmodligen gått samhälle eller något :P

Nej, nu måste jag hugga i...tungt.

Av Linda Mårtensson - 19 oktober 2010 18:08

Må: skritt

Tis: vila

Ons: ridbanan

Tors: vila

Fre: skritt

Lör: skritt

Sön: skritt


Veckomål: Träna på veckans läxa, nämligen bakdelsvändningar!

Ovido - Quiz & Flashcards