Linda Mårtensson

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Linda Mårtensson - 17 maj 2010 18:12

 Bjuder er på en bild från H-sand =)

Av Linda Mårtensson - 17 maj 2010 17:54

åååå, jag älskar maj månad! Det regnade en skvätt imorse, men nu är det underbart väder, det grönskar förfullt!

Vi har just anmält till nästa tävling, Näske den 29 maj. Nova var knäpp där förra året då man värmer på en hockeyrink och så höll grannen på att såga ved och Nova såg inte över sargen. Mer än att hon inte gick överhuvudtaget in på banan sedan förklarar hur spänd hon var...Vi har funderat lite hit och dit, men det är lagtävling där. Kristine kan låna en ridskolehäst (Chico) men vi vill inte ha honom i samma transport som Noell för båda är dominanta av sig och jag är väldigt rädd om Noell. Men nu när mamma kom hem från sin cykeltur så kom hon på att jag kanske kunde ta Nappe istället?! Han är inte dominant av sig så det borde fungera. Men nu går anmälningstiden ut och jag har anmält Nova och Noell, men om vi ändrar oss så kan vi ju göra hästbyten på båda sedan. Men samtidigt så kan nog Nova ändå gå där för de har någon mjuk grusväg alldelens intill som Kristine kan värma på. Vi är ändå i final med laget eftersom vi har vunnit de två första omgångarna så det krävs inga toppresultat. Nåja, vi får väl se hur vi löser det som, jag har inte pratat med Ulrika heller så hon kanske inte vill åka med Nappe dit.

Nog om det, idag har vi skrittat barbacka :) Det var jättemysigt. Noell var lite trött efter gårdagen så det var nog bra att skritta ur träningsvärken inför imorgon kväll när det är dressyrträning :)

kramkram

Av Linda Mårtensson - 17 maj 2010 12:55

Må: skritt

Tis: träning för Karin

Ons: skritt

Tors: vila

Fre: ridbanan

Lör: träning för Karin

Sön: uteritt


Veckomål: Jobba vidare i låg form. Träna tempoväxlingar och min sits.

Av Linda Mårtensson - 17 maj 2010 12:53

Den här veckan har gått jättebra. Hon skötte sig bra på tävlingen med tanke på att det var första utomhus. Dessutom toppades veckan med hoppträningen igår när hon var så himla duktig!

Av Linda Mårtensson - 17 maj 2010 11:54

Hejsan alla, igår var det både jättekul och mindre kul. Jag börjar med det som var mindre roligt.

Det var städdag på MRF. Det var så dålig uppslutning, särskilt från U-seks sida, bara några där och typ fyra stycken som gjorde något vettigt tyckte jag. Dåligt. Jag krattade lite och målade staket, kul...

Dagen lyftes upp på kvällen iaf :D Vi grillade till middag och sen gjorde vi iordning för hoppträning! Hoppträningen gick så himla bra trots att vi inte har hoppat på några veckor :D Först joggade jag fram i låg form med gramanen, sen tog mamma av den och vi fick jogga över bommar. Från början ville Noell rusa över varje bom, men efter några stycken började hon slappna av och jobba riktigt. Sen gick vi över i galopp och var lika noggranna att hon inte fick rusa. Sen var det dags för hoppning :) Vi red i en stor åtta (ridbanan är 60*60 m) med tre raka linjer. I mitten ett litet kryss och ett litet räcke. På ena sidan var det oxer och räcke och på andra sidan en trippel och ett räcke. Vet inte om ni förstår men jag hoppas det :P I början var Noell jättepigg och jag fick lägga volter i varje sväng för att det inte skulle gå för fort. Ju mer Jeanette höjde ju bättre hoppade hon :D Sista gången gick hon klockrent, hon rusade inte iväg mellan hindren på linjen så det blev för trångt, utan hon stannade kvar i samma tempo :) Det var iaf jättekul, trippelns bakbom måste ha legat på minst 1 m. Det är så härligt och rida henne hon bjuder som sjutton till hindren och hoppar bättre när det är lite högre hinder! Hoppa kan hon minsann, vi ska bara få till lite mer lydnad så ska jag försöka att debutera henne snart ;D Jag fick även credit av Jeanette för att jag har blivit lite kaxigare på ett positivt sätt ;)

kram

Ovido - Quiz & Flashcards