Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Karin träning :)

Av Linda Mårtensson - 25 maj 2010 21:42

Idag var det träning för Karin, det gick jättebra! Känns som om jag skriver det nästan varje gång, men det har nästan alltid gått jättebra =)

Idag fick vi träna lite skänkelvikningar och övergångar och lite tempoväxlingar i galopp :) Noell var lite trött idag, men det är bara bra när hon inte är så där jättepigg :) Men nu ska hon ta det lite lugnt i två dagar så på fredag är det nog full fart igen :P Men idag kändes galoppen helt klart finast, den kändes väldigt bärig och fin och hon spände sig inte som hon brukar göra, så det var jätteskönt, jag har känt att traven har gått mkt framåt de senaste träningarna så det var jättebra att galoppen också kliver framåt =)

Efter träningen så följde jag mamma och Cesar till banan också. Han var väldigt spänd idag så det blev inget vettigt jobb utan han fick bara bekanta sig med miljön. De som var där tyckte iaf att han är jättevacker, och det är ju sant, en liten skönhet ;)

Men nu åker mamma, pappa och Marcus till Stockholm till på fredag och jag ock Kristine får vara ensamma hemma, nice! Cesar får vila då så han får smälta allt nytt.

Nu ska jag fika och plugga lite på Andra världskriget...

På gensyn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards