Linda Mårtensson

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Linda Mårtensson - 8 maj 2010 19:27

Idag har vi varit och tävlat i Delsbo, och det gick ju alldelens utmärkt! Dagen startade 04.30, men det var det värt!

I LC:2 var kat B och C ihopslagna, Kristine och jag var alltså konkurrenter :P

Novas ritt gick bra, några enstaka missar och Kristine rörde för mkt på handen, annars såg det fint ut :) Lite snål procent 56%, men det gjorde inte så mkt, huvudsaken är att känslan är bra.

Noell var jättepigg när vi tog ut henne men hon lugnade sig snabbt och var riktigt fin på framridningen! Det höll i sig inne på banan, någon liten spänning och så, men, 65,36% är inte fy skam inte! :D

Det ledde till att systrarna Mårtensson blev placerade, 1:a och 2:a!

 


Sen var det dags för LB:1. Nova var sist ut av 4 B-ponnyer. Hon var jättefin på framridningen, hon tappade dock den sista glöden inne på banan och ökningarna blev det inte mycket av plus någon annan miss. Men, annars var det en jättefin ritt, Kristine satt still med händerna och satt jättefint i övrigt också. 61% blev resultatet och vinst!

    Sötnosarna =) Det bästa med Nova var att hon inte dummade sig något idag ;)


Efter prisutelningen så skulle jag göra iordning Noell för LB:1. Hon var lite trött i huvudet till andra klassen, hon skrek en hel del efter Nova och var lite halvt omöjlig att rida fram på. Hoppade omkring en del och fick lite "symaskins" trav och var väldigt spänd. Det var bara att rida omkring och försöka få henne att spänna av. Jag var nästan på väg att tappa tålamodet innan jag skulle in, de som känner mig vet att jag har rätt långt tålamod. Mamma lugnade mig dock och fick mig att känna att vi skulle träna, träna på att tävla helt enkelt. När jag kom in i ridhuset hände dock något, Noell började lyssna på mig när vi blev själva där inne :) Duktig ponni, hon gör allt för mig, min stjärna <3 Efter ännu ett fint program tackade vi för oss och gick ut. Det visade sig att vi ganska snart skulle in igen, vi vann igen :D 63,45%, det skiljde dock minimalt mellan oss och de andra placerade den här gången :) Jag är lycklig över min fina ponny, hon är underbar, inte lätt men när man får henne med sig så gör hon allt för en. Vi fick jättefina kommentarer av domaren, som "stor potential" och så gjorde hon stjärnor längst ned på papperet ;)

 

Det var iaf en jättefin anläggning, den låg alldelens vid vattnet och de hade en mysig stämning där nere :) Det var dock en tjejs mamma som inte skötte sig något vidare alls (de var inte från den klubben, utan en annan). Först på framridningen så skrek hon en massa på tjejen och innan de skulle gå in på banan så slog mamman ponnyn med spöt. När hon sedan kom ut från banan var tjejen lite ledsen och besviken för det hade väl inte gått så bra. Då blev mamman arg på henne och sa åt henne att inte grina som en bäbis och att hon inte ridit så bra inne på banan. Det värsta av allt var att hon sa åt tjejen att gå och göra ordning hästen själv och så stack hon iväg med sina kompisar. Tjejen var kanske i Kristines ålder ca 11. Helt sjukt att mamman kunde vara så dum. Vi tyckte jättesynd om tjejen och mamma tröstade henne lite när mamman hade gått. Det är faktiskt ungdomsidrott, det är inte VM!!!! Man beter sig inte så mot sitt barn, inte på VM heller för den delen....tråkigt.

För oss blev det en jättelyckad dag. Hästarna står och myser i hagen nu under kvällssolen :)

Fuxen till höger är Ninas förra ponny, Ferrari, han blev trea i LB:1 :) Om ni undrar varför den andra också har en gul är det för att den blev trea i Hälsingecupen som vi inte kan vara med i eftersom vi inte bor i Hälsingland :P

   kram från en mycket trött Linda, Noell med som ni ser ovan :)

Av Linda Mårtensson - 8 maj 2010 19:25

Igår red vi igenom dem lite. Bara lösgjörande och låg form för Noells del :) Hon kändes mkt bra! Sen tvättade och knoppade vi dem, de blev så fina =)

Av Linda Mårtensson - 8 maj 2010 19:22

Hej allihop, bloggen har varit lite död nu ett par dar men jag har haft fullt upp!

I torsdags kväll ringde Ulrika och ville att jag skulle rida Nappe och så blev det :) Han var väldigt fin, red många övergångar, tempoväxlingar och flyttade honom lite, jobbade honom mestadels i låg form för det är det jag har haft lite svårt med. Han jobbade jättefint!

Ovido - Quiz & Flashcards