Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

En lång dag i Näske!

Av Linda Mårtensson - 29 maj 2010 20:00

Sitter här och är jättetrött och har träningsvärk som ett as :P Jag sprang nämligen elljusspåret igår på idrotten och nu efter en lång dag i sadeln så är man hyffsat mör ;)

Igår red vi igenom dem lite på banan, Noell kändes jättefin men det var en hel del vatten på ridbanan. Kvällen blev sen innan allt var klart, gick väl till sängs typ elva, halv tolv och sen upp klockan fem imorse.

I första klassen var Noell jättefin på framridningen, lugn och bra :) När jag kom in på banan blev hon dock jättespänd för allt och hon hade på tok för mkt energi. En hel del missar blev det också, vi fick typ 56,8%, hehe, inte så bra, men det räckte ändå till en andraplats :)

Nova gjorde om ungefär samma procedur som förra året i Näske, så i första klassen blev hon utesluten och i den andra valde vi att bara göra uppridningen och sen gå ut, ingen idé att tramsa men vi behövde bara en "ritt" till laget eftersom vi red på 3 st denna omgång. Vårt lag kom såklart sist eftersom vi bara fick två ritter med poäng.

I den andra klassen var Noell som en tickande bomb på framridningen, hon hoppade omkring som världens gummiboll (observera att hon inte ens hade fått någon betfor mellan klasserna). Karin: "Nu är det dags att börja galoppera" och det gjorde vi också, nästan hela framridningen, bara lite skrittpaus och pyttelite travarbete. Karin sa också att jag skulle höja ribban inne på banan och rida fram hennes gångarter, jag hade ändå inget att förlora eftersom laget ändå inte hade någon chans. Visst var hon lite spänd emellanåt inne på banan, men Karin tyckte att vi gjorde en jättebra ritt och det är bra för Noell att lära sig för det är ändå så flott vi vill att hon ska gå sedan :) Dessutom tyckte hon att det var bra för att det var första gången vi började plocka fram hennes mekanik i traven, det syntes bl.a i travökningen där vi fick en 8 :) Denna ritt fick vi 65,8%, vi blev första utanför placering (4:a), det var mycket hårdare konkurrens i den klassen.

Jag är jättenöjd med Noell och det känns som om vi utvecklas väldigt mycket just nu =)

Vi kom dock hem väldigt sent, typ halv sju så vi har precis ätit middag :P Men vi blev sena p.g.a en trafikolycka så vi blev stående där i ca en halv timme, tur att hästarna är snälla och kan förnöjt stå och äta hö medan man väntar :)

lite spänd :P

nosgrimman på sne ;)

      Sandra och Bonnies Beauty vann, grattis! (B och C var ihopslagna) Beauty är Kulltorps Yes dotter och Yes är Noells morfar så det är lite roligt :)

kramisar!     

 
 
Ewa

Ewa

5 juni 2010 23:46

Grattis till fint resultat!!!

http://saraconnemara.wordpress.com

 
Linda

Linda

6 juni 2010 18:10

tack så mkt! :D

http://lindamart.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards