Linda Mårtensson

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Linda Mårtensson - 14 maj 2010 20:23

Jag längtar jättemycket tills vi kan ta hem Cesar :) Vi hinner inte den här helgen för det är så mycket, vet inte när vi kommer att hinna bygga hagar heller?!

Men jag hoppas verkligen på nästa helg =)

Han är så gullig :)  

Av Linda Mårtensson - 14 maj 2010 20:07

Idag har det varit riktigt grått ute och småregn hela tiden. Tråkigt. Jag har haft en riktigt lugn dag idag med sovmorgon och allt, minns inte när det hände sist?!

Vi skrittade hästarna i skogen idag. Noell var pigg och glad och allt gick bra, förutom en sak: Det låg en stock över stigen som vi klev över, när vi kom hem såg jag att Noell hade skrapat sig på bakbenet under hasen, en fläck hår borta :/ Som tur var inget sår, men jag tycker så synd om henne :'( Jag sprayade med lila-sårspray så att det dödar ev. bakterier. Hoppas håren växer ut snart! Muggen däremot är nästan helt bra nu :)


I övrigt så har de fått börja beta lite varje dag nu=en överlycklig Noell :D


Tycker att det här pannbandet är ganska snyggt, tror att Noell skulle passa i det :) Det känns nästan som om allt "bling-bling" är på väg ur mode nu? Såna där ringar är fina och dekorativa men glittrar inte. Såg en häst på tävlingen igår som hade typ sådana ringar på sitt pannband och det var riktigt fint :) Bara som en parantes liksom...

kram

Av Linda Mårtensson - 14 maj 2010 10:31

Hejsan allihop, nu har bloggen legat ouppdaterad i flera dagar, p.g.a att jag inte varit hemma och har varit jättetrött, men nu kommer en uppdatering iaf.

Jag hade det jättebra i Stockholm, mamma skrittade Noell i måndags och det hade gått jättebra, tisdagen fick hon vila.

På onsdagen lösgjorde jag henne lite på banan, hon var väldigt pigg xP Men hon var iaf jättefin i övrigt.


Igår var vi iväg och tävlade :) Det var utomhusdebut för vår del. Noell var inte lika lugn och fin som i Delsbo kan jag ju säga. På framridningen till LC:2 så var hon ganska vild men lugnade sig någolunda tills jag skulle in på banan. Väl på banan var hon ganska spänd och låg på i handen. Men, hon är ju fin och plockar många poäng ändå och vi landade på drygt 64% och det räckte till en andraplats :)

Nova hann jag inte se men hon hade varit jättefin och vann sin klass på 63%!

Kristine gjorde även en fantastisk LB:1 på 65%!

Till LB:1 var Noell lite lugnare men skrek en del. Inne på banan var hon väldigt laddad och var lite hastig genom programmet och vi hade några andra missar. Vi fick drygt 62% och var bara några poäng från placering.

LB:1 var även lagklass och vårat lag vann igen :D Madeléne och Heidrik kunde inte vara kvar till prisutdelningen för Madde skulle hem och rida någon till häst.

Nu ska Noell och jag träna en massa till nästa tävling :)

kram   

Ovido - Quiz & Flashcards