Linda Mårtensson

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Linda Mårtensson - 15 januari 2012 22:50

Idag har både jag och Noell haft träningsvärk, hehe... Noell har varit lite kort i skritten till och från hagen och sett lite småtrött ut. Vi har varit ute och skrittat och joggat lite i skogen idag och efter en stund så kom Noell igång och skrittade med två hovsbredders mellanrum igen! När vi joggade så passade jag på att böja henne lite lätt åt sidorna och då tänkte jag verkligen på hur jag satt och när jag hittade rätt läge med vänstersidan så var det som att trycka på en knapp - Noell lossnade direkt och frustade massor. Verkligen en härlig känsla så nu ska jag jobba stenhårt för att kunna befästa denna sits för i nuläget måste jag givetvis tänka på det hela tiden. 


I övrigt så har dagen spenderats med bl.a inköp av hästliniment (kamfersalva och liniment blue) och släktkalas. Kan passa på att åter hälsa grattis till min kusin Sanna som fyller 17 idag! Vi kom hem strax innan sju, alldeles lagom till ponnyakuten. Personligen tycker jag att det är ett väldigt bra program och man kan alltid plocka med sig någon godbit och spara den i sin "verktygslåda" som man kan plocka fram när det behövs, mycket praktiskt.


Vid intaget hade Noell stelnat till lite igen så det blev till att massera in lite liniment blue här och var på de mest utsatta områdena. Imorgon blir det vila och en välbehövlig stund med spikmattan för Noells del, visserligen fick hon stå en stund idag också men det är bara bra om hon kan stå med den i princip varje dag. Själv har jag återläsningsdag på skolan men inget som behöver läsas in så det betyder LEDIGT!! Detta har varit långhelg och jag har känt mig så fri, inte en endaste skoluppgift att tänka på! Imorgon blir det en del hästiga upptåg (otippat?) och så måste jag träna lite, hörs då.

Av Linda Mårtensson - 15 januari 2012 22:45

Vår alldeles egen professor blir intervjuad:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=412&artikel=4891224



Jag tycker alltid att det är intressant att lyssna på Kyra!

Ovido - Quiz & Flashcards