Linda Mårtensson

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Linda Mårtensson - 11 januari 2012 22:08

Idag är jag glad igen! Jag började sent idag så jag knatade in på en hästbutik innan jag började. Och tänka sig, de hade faktiskt ett sprenger ultra kk i 10,5 cm! En tusenlapp fattigare blev jag naturligtvis, men jag hoppas att det är värt det.


I övrigt har jag lite fullt upp med matten för vår lärare flyttade nationella som skulle vara på måndag tills på fredag istället. Mindre pluggtid, men å andra sidan har vi haft kortdag idag och imorgon är vi lediga hela dagen för att vi är färdiga med kurserna. Nu har jag bara ett matteprov på fredag och i övrigt är jag helt ledig fram till tisdag, soft!


Ikväll red vi på ridbanan en sväng och vi testade det nya bettet. Redan från början kändes Noell så avspänd och fin och hon kändes helt super med detta bett och förhoppningsvis blir hon ännu lite bättre när hon har fått vänja sig med det. Underlaget var nog bästa på hela denna vinter och vi kunde rida i alla gångarter. Vi jobbade vidare med tempoväxlingar i skritt och små växlingar i galopp, övergångar mellan alla gångarter, förvänd runt fyrkanten, framdelsvändningar, bakdelsvändningar och lite allmänt lossande jobb. Noell var så himla duktig och på slutet hade jag ett jättefint sug i handen, precis som man ska! Jag kände också skillnad på min egen kropp, jag var mycket mjukare och hade bättre hållning efter styrkepassen. 

ungefär såhär nöjd var Noell efter dagens pass :)


Nu ska jag ta och sova för imorgon väntar matteplugg, pilatespass och uteritt, hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards