Linda Mårtensson

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Linda Mårtensson - 12 januari 2012 21:53

Jag kom på en sak förut! Det är fredagen den trettonde imorgon, måste vara den bästa dagen på året att skriva nationellt prov, eller? Om det går dåligt har jag åtminstone något att skylla på! ;)


Idag har jag inte varit så värst handlingskraftig. Tränade ett pilatespass och så har jag pluggat (antagligen för lite) matte... Men jag hoppas att min taktik att inte plugga så mycket till detta prov ska fungera och om det inte gör det så har jag ett väl säkrat vg så det spelar inte så stor roll egentligen. Jag har självklart ridit en sväng idag också. Jag tog med mig Kristine ut i skogen när hon slutade skolan. Vi jobbade lite lätt styrketräning med långsam trav och galopp uppför en backe idag samt lite böjning och saker man ägnar sig åt mest varje dag. Vi körde inte så mycket i backen heller eftersom att de inte klättrat i någon annan gångart än skritt på väldigt länge, men de kämpade väl med runda och välvda överlinjer och jag anser att det är bättre att göra en sak färre gånger med kvalitet istället för att bara slita på dem för mycket. Nästa gång vi kör så kan vi utöka det litegrann och så småningom kommer de orka minst lika mycket som innan vinterpausen!


Imorgon väntar skoning och ett lugnt ridpass för Noell. :)

 

Promenad januari 2011.

Ovido - Quiz & Flashcards