Linda Mårtensson

Alla inlägg under april 2011

Av Linda Mårtensson - 20 april 2011 16:48

Hejhej bloggen!

Som ni kanske har märkt så har jag varit en aning frånvarande här några dagar ;) Det är såhär att vi har haft ett energi-projekt i skolan nu innan lovet som har tagit mycket energi och sen har resterande energi gått åt till ridningen, uppladdningen inför fredag (tävling!) och en massa tänkande och analyserande. Nu är jag tillbaka med ny energi och ska ta igen min frånvaro, låter det skoj? :)


Nu är det dessutom PÅSKLOV för min del! :D

Av Linda Mårtensson - 16 april 2011 19:23

Hejsan allihopa!

Guud vilken tid allt tar! Liksom frisera Noell i en timme (!), rida drygt en timme och sen stretcha och massera en timme. Ja hästar är ett dygnet-runt jobb ;) Fast jag är å andra sidan väldigt perfektionistisk av mig ^^

Först red vi iaf en sväng runt kvällsjön och sedan en stund på ridbanan. Noell var lite stel idag, fast det var ändå ganska väntat med tanke på gårdagens arbete. Vi red i ett ganska lugnt tempo, böjde mycket i sidorna (i låg form) och jag jobbade med att flytta bogarna. Skruttan tycker att jag är lite besvärlig när jag ska hålla på och flytta bogarna på henne ;) Särskilt i galoppen, hualigen! Men det är trots allt nyttigt och hon frustade nöjt efter en stund :)

 

Ungefär ett år sen nu, snart är det årsdebut wiiie!!! Jag är jättepepp, både inför tävlingen och inför imorgon -då bär det nämligen av till ridhuset för lite träning med Karin :D Har redan bestämt mig för vad vi ska ha för outfit ;)

kram på er!

Av Linda Mårtensson - 16 april 2011 11:55

Hejhej bloggen!

Idag är jag riktigt produktiv ;) Vid nio gick mamma, jag och Cesar ner till ridbanan. Efter att ha korrigerat mammas sits lite så gick det faktiskt så bra som det bara kan just nu! :D Han var fin i formen i traven och tog alla galoppfattningar klockrent! Tänk hörreni, en mamma som började rida för ett år sen efter att inte ha ridit aktivt på nästan 20 år och en häst som var stel som en pinne och hade gått på travet, de jobbar på förfullt och kan snart börja jobba med formen även i galoppen! Shiiet...


Efter det var det dags för u-sek möte på MRF. Vi planerade lite inför påskens aktiviteter och sista april mm :)


Nu ska jag ta tag i min egen häst, mockning, frisering, ridning, smörjning och massage :) Åh vad jag längtar efter att få mysa med Noell, allt är roligt med henne <3

kram på er!

Av Linda Mårtensson - 15 april 2011 22:37

Ikväll har jag och Noell tagit oss en supermysig barbacka-skritt :) Rätt skönt att inte göra något avancerat på fredagar, för är det någon dag som jag verkligen är trött så är det absolut fredagar!


Helgens planer är att frisera Noell, rida naturligtvis, träna mamma, plugga, träna för Karin, massera Noell och Cesar och förbereda en massa inför tävlingen som går av stapeln om en vecka! :D Det ska bli jättekul att komma ut igen, jag förväntar mig inte några resultat utan vill bara rida så bra som möjligt och känna mig ett med Noell :)


kram!

Av Linda Mårtensson - 15 april 2011 19:12

Shiiet vilket härligt väder det var igår, me like vååår! :D

Somsagt :)


Igår var jag ledig, riktigt nice! Dagen började med lite mockning, plugg och städning av mitt röriga rum:

Eeh ja :P


Men sedan var det dags för ett träningspass med mitt hjärta! :D Noell var helt jäkla underbar igår, sådär underbar som bara hon kan vara :') Jag hade bestämt mig för att nu jäklar ska jag rida ordentligt med min vänstersida och inte sitta och dra i högertygeln. Det gav självklart resultat och Noell blev mjuk som en spaghetti i kroppen. Att flytta bogarna var minsann inget problem och vi kunde ägna oss åt både förvänd galopp, skänkelvikningar, halter och avslutade med två ryggningar. Aldrig i hela mitt liv har jag gjort så bra ryggningar, Noell var eftergiven, jag red med pytte-hjälper och hon backade mjukt -aaah det var awesome! Allt annat flöt också på, min älskade häst, vad skulle jag göra utan henne?!

 

hjärtat  


 

Mongo-bild, men ser ni vilken pytte stjärna hon har nu? Hon har fällt de vita håren före de bruna liksom ^^


Detta är egentligen en borste för hundar, men Noell gillar den!  

Noell låg och sov i hagen när jag kom, sååå himla gullig ^^

Men när jag sa åt henne att det var dags för träning blev det genast fart i skruttan!

Cesar njöööt i solen =) (och vaktade åt Noell, hehe slavdrivarn Noell ^^)

 

Busig, hihi ;)

Mina söta, röda stövlar är väldigt omtyckta när det är såhär smutsigt ute...

 

Stalloutfiten ;) Ingen jacka, wiiie!


På kvällen mockade jag ur fem kärror ur hagen, väldigt behövligt nu! Jag hjälpte även mamma och Kristine när de red :) Nova blev riktigt fin när Kristine samlade upp henne på yttertygeln måste jag säga! Cesar var också jätteduktig, nu orkar även mamma rida honom på tygeln och galoppen börjar fungera bättre och bättre! Det är högergaloppen som han har lite jobbigt med, men han har fortfarande en massa spänningar i gluteus på den sidan så när det släpper så kommer han antagligen gå som en liten klocka! Då kan vi såsmåningom kräva lite form i galoppen också, skojsigt :D Han är så duktig lill-pojken, tänk att han var travare för ett år sen bara!

Såhär såg det ut när vi var och provade honom, stor skillnad:


Kram!

Av Linda Mårtensson - 15 april 2011 19:08

Det blir väldigt smutsigt och såsmåningom väldigt dammigt i stallet av allt hovkratsande, därför kan man kratsa i en hink så kommer smutsen aldrig ned på gången :)

Förövrigt längtar jag som en tok tills att broddar och sulor är väck! Det är dock lite snö kvar så de får behålla dem ett litet tag till...

Av Linda Mårtensson - 14 april 2011 22:39

Ni får gärna följa bloggen via bloglovin =) Det finns en länk i menyn!

Av Linda Mårtensson - 13 april 2011 22:54

God kväll allra käraste bloggläsare :)

Idag har det faktiskt inte varit en särskilt ansträngande dag för mig, hade rätt softa, eller inte allför arbetssamma lektioner idag :) Dessutom har jag ovanligt lite plugg också :D Noell hade vilodag idag, fick bara lite borstning och lite insmörjning med arnika. Är man tävlingshäst så måste man skötas perfekt varje dag! Jag hann även putsa av min sadel som jag inte hann igår, man måste smörja sakerna hela tiden nu eftersom att det är så blött och smutsigt överallt.

Jag har även hunnit med ett möte på MRF idag, riktigt roligt möte! Som ni kanske kan gissa så handlade det om 40-årsfirandet av klubben, jag kan inte avslöja något om det än utan jag kommer att berätta mer när allt är beslutat ;)


Kul förresten att jag hade fått en fråga, jag tycker att det är så himla roligt att dela med mig av kunskap och erfarenheter även om jag inte är någon expert! Har du en fråga? Tveka inte att ställa en fråga här till höger så ska jag försöka svara på den så bra jag kan! Det behöver faktiskt inte handla om någon slags kunskap eller så utan det kanske är något om mig eller Noell ni undrar över?! Fråga på som sagt :)

Sen har jag gått och klurat lite...skulle ni tycka att det var roligare att läsa just denna blogg om den hade bättre uppdatering och så? I så fall skulle jag kunna tänka mig att Kristine (min syster) även började skriva tillsammans med mig :) Då skulle ni såklart få mycket mer info om allt som händer runtomkring oss och vi spenderar ju väldigt mycket tid tillsammans i stallet. Bra idé eller inte? Jag tänker inte låta henne börja blogga tillsammans med mig om det inte finns något intresse från er sida...kommentera NU!

kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards