Linda Mårtensson

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Linda Mårtensson - 13 april 2011 22:54

God kväll allra käraste bloggläsare :)

Idag har det faktiskt inte varit en särskilt ansträngande dag för mig, hade rätt softa, eller inte allför arbetssamma lektioner idag :) Dessutom har jag ovanligt lite plugg också :D Noell hade vilodag idag, fick bara lite borstning och lite insmörjning med arnika. Är man tävlingshäst så måste man skötas perfekt varje dag! Jag hann även putsa av min sadel som jag inte hann igår, man måste smörja sakerna hela tiden nu eftersom att det är så blött och smutsigt överallt.

Jag har även hunnit med ett möte på MRF idag, riktigt roligt möte! Som ni kanske kan gissa så handlade det om 40-årsfirandet av klubben, jag kan inte avslöja något om det än utan jag kommer att berätta mer när allt är beslutat ;)


Kul förresten att jag hade fått en fråga, jag tycker att det är så himla roligt att dela med mig av kunskap och erfarenheter även om jag inte är någon expert! Har du en fråga? Tveka inte att ställa en fråga här till höger så ska jag försöka svara på den så bra jag kan! Det behöver faktiskt inte handla om någon slags kunskap eller så utan det kanske är något om mig eller Noell ni undrar över?! Fråga på som sagt :)

Sen har jag gått och klurat lite...skulle ni tycka att det var roligare att läsa just denna blogg om den hade bättre uppdatering och så? I så fall skulle jag kunna tänka mig att Kristine (min syster) även började skriva tillsammans med mig :) Då skulle ni såklart få mycket mer info om allt som händer runtomkring oss och vi spenderar ju väldigt mycket tid tillsammans i stallet. Bra idé eller inte? Jag tänker inte låta henne börja blogga tillsammans med mig om det inte finns något intresse från er sida...kommentera NU!

kram Linda

Av Linda Mårtensson - 13 april 2011 12:15

Ojoj så seg jag är med uppdateringen :P

Angående filmen på mig och Cesar så fick jag inte till det i måndags, men förhoppningsvis kan jag fixa den imorgon för då är jag ledig :D Hursomhelst så skrittade mamma och jag ut i måndags efter allt tragglande med fysiken, det blev väldigt sent (hade ridit klart kl 22). Jag gjorde inte så mycket, jag satt barbacka och lät Noell skritta ur sig lite slaggprodukter sen träningen.


Igår var det återigen dags för en genomkörare ;) Efter att ha suttit i tre och en halv timme (!) med fysikprovet under eftermiddagen så var det skönt att bara vara i stallet och inte plugga något alls på kvällen :) Jag grejjade mycket med Noell både före och efter passet, värmde upp magmusklerna innan jag spände sadelgjorden och sådana saker. Noell har haft mycket träningsvärk i dem så det är viktigt att ta hand om dem ^^ Efter all putsning och så var det dags att svinga sig upp i min gamla, men älskade hubertussadel =) Värmde i låg form med övergångar och många volter. När Noell kändes varm och hade pustat ut tog operation lösgjöra bogar vid. Framdelen, framförallt bogarna måste lösgjöras innan man kan sätta tryck i bakbenen. Om hästen är låst i bogarna kommer den bara att stöta med frambenen när den ska försöka trycka på med bakbenen. Om den däremot är mjuk så kommer den tycka att det är mycket trevligare och lättare att gå med tryck och framdelen kommer att lätta av och sväva! :D Efter ett tag kändes högerbogen väldigt bra och det gick väldigt lätt :) Däremot satt det fast ordentligt i vänsterbogen, jag fick nöja mig med att hon mjuknade lite för jag kan inte begära att allt ska gå igenom på ett pass. Vi ska träna för Karin på söndag igen så jag ska ta igenom minst ett (förhoppningsvis två) pass till innan det. Jag är träningssugen, Noell behöver arbetet och det är inte så bra underlag ute i skogarna just nu så då är det lika bra att passa på att träna ;)

Skriver mer ikväll! kram

Ovido - Quiz & Flashcards