Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Tävling i Gnarp med min guldponny!

Av Linda Mårtensson - 29 augusti 2010 10:14

Hejsan allesammans!

Jag kände redan i fredags att Noell och jag var i toppform! Även fast jag var trött så hade jag längtat efter att få rida, Noell gick som en liten dröm, hon är bara för underbar! Red mestadels lösgjörande, men jag kände även lite på den förvända, några skänkelvikningar och ett par fattningar från skritt =) Allt kändes bara perfekt!


Igår var Noell riktigt, riktigt duktig!! Hon var riktigt lugn hela dagen, skötte sig perfekt! :D På framridningen till LB:1 kändes hon fin, jättefin! Underlaget på framridningen var dock lite sisådär, men det var collectingring i ridhuset så då kunde man rida lite där :) På banan spände jag mig lite, jag ville så mkt, skulle ha slappnat av och mjuknat ytterligare i handen, men Noell var duktig, det var några småmissar men i det stora hela var det fint! Vi fick 66,55% och vann!!! :D Fast vi var bara en poäng framför tvåan, som var Noells lilla släkting Beauty! Jag var jätteglad, ibland har man tur och är den som har den där lilla extra poängen =)

Till den andra klassen (LA:1) var Noell lika fin! När jag var i collectingring blev jag dock lite nervös, som gick ut lite över Noell, men efter att jag tagit några djupa andetag och klappat om min fina lilla guldponny var vi färdiga att gå in :) Vi red ytterligare ett fint program, med någon liten miss bara. Jag var superglad för vi fick faktiskt en åtta på en galoppfattning och det brukar inte vara det lättaste då Noell ofta blir lite het så det var jag mkt nöjd över! Nu ska vi fila vidare på ryggningarna, hon ryggar nu mkt villigt och ofta rakt, det blir dock lite hastigt, sen så ska vi stärka förvända ännu mer även fast det var stor skillnad redan nu! Skänkelvikningarna ska också slipas lite på, de blir oftast bra, men de sitter inte fullt 100% än :P När jag hade travat av och hoppat av och berömt min ponny jättemkt, så blev jag lite chockad när jag hörde procenten, 66,32%!!!!! Snacka om att vi tagit flera kliv framåt sen sist :D Det räckte till en andraplats, med endast tre poäng upp till vinnaren! Jag är typ hur glad som helst, jag svävar på små rosa moln! Igår kväll gick det även upp för mig att om vi hade tänkt att kvala till sexårs championatet så hade vi klarat det med råge då det ligger på 60%, så bara det känns verkligen superkul!

Bilder kommer senare idag!

kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards