Linda Mårtensson

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 6 augusti 2010 07:29

Hejsan allihop, jag har nyss släppt ut hästarna och ätit frukost =) Jag känner mig alldelens lagomt laddad ;) Jag och Noell rider LB:2 idag, vår start är 14.08, rider precis efter en b-ponny som jag är nästan helt säker på att den har kvalat till SM, vi är dessutom bara ynka tre st så jag har inte direkt någon förhoppning om placering :P Men jag ska satsa på att göra en så bra runda som möjligt, förhoppningsvis kanske Noell inte behöver gnägga så mkt som hon brukar eftersom Nova stannar hemma idag xP


Men, igår morse så red jag igenom Noell på ridbanan, hon var jätteduktig! Hade gramanen på. Mamma var jättesnäll och märkte ut lång bana till oss, så efter att jag hade ridit lite lösgjörande, tagit lite förvänd galopp och tagit igenom någon enstaka skänkelvikning så red vi igenom programmet så att jag skulle få känna lite på vägarna :) Jag har nämligen aldrig ridit LB:2 plus att det inte är så ofta det är program på lång bana för ponny. I vanliga fall brukar jag inte ta igenom ett program dagen innan, men det fick bli så. Men jag tog inte travökningarna, onödigt att slita på henne med dem tkr jag. Som vanligt när mamma hjälper oss så går det så himla bra :D Hon är med och lyssnar på nästan varenda träning vilket gör att hon kan hjälpa mig väldigt bra emellan ;) Tur att jag går ihop med min mamma, en del brukar bara börja bråka då, däribland t.ex Kristine, hahah :P


Nej, nu ska Noell och jag tvätta oss lite ;D

  peace and love <3

Ovido - Quiz & Flashcards