Linda Mårtensson

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 23 augusti 2010 15:27

Må: ridning på ridbanan, lösgjörande och teknik

Tis: ev. träning för Karin

Ons: lösgjörande ute

Tors: vila

Fre: lösgjörande på ridbanan

Lör: tävling i Gnarp LB:1 och LA:1

Sön: lugn uteritt


Veckomål: Stärka förvända galoppen och rida så bra jag kan på lördag.


Noell måste vila på torsdag trots att hon stod både torsdag och söndag förra veckan då jag är på något läger med skolan tors-fre.

Av Linda Mårtensson - 23 augusti 2010 15:25

Denna vecka har gått bra, särskilt i slutet, dock har vi inte hunnit träna särskilt många pass....

Av Linda Mårtensson - 23 augusti 2010 14:53

Ja, jag har haft så mkt för mig att jag helt enkelt inte hunnit men jag får väl sammanfatta dagarna:

Fredag: jag och Noell red ett pass på förmiddagen, she was wonderful! :D Jag älskar min ponny<3 Red först mkt lösgjörande och fokuserade på ställningen. Efter en liten stund släppte hon till och var jättefin! Det kändes att vilan hade gjort henne gott =) Sen tränade jag lite galoppfattningar från skritt, alla var bra, men den sista kändes helt perfekt! Spänstig, luftig, bra ställning, ja allt! Provade faktiskt att rygga, första gången själv, hon gjorde den spikrakt och lydigt! :D Efter det tränade vi lite skänkelvikningar, gjorde bara några för de satt fint! Avslutade passet med det mest ansträngande just nu: förvänd galopp! Körde först i vänster, kändes betydligt bättre än senaste träningen :) Sen tog vi höger förvänd, den var minst lika bra som sist, efter det körde vi den vänstra igen eftersom att den är svagast, då kändes det att hon hade blivit lite trött, men hon var fin ändå ;)


På kvällen så stack jag ut en kortis med Cesar, då mamma hade så mkt. Han var sjukt fin, fast jag red inte så länge. Tränade små tempoväxlingar i trav, galoppade lite i båda, sen böjde vi lite i skritt och trav på småstigar och en äng =) När vi avslutade såg det ut som om han hade ätit grädde då han var alldelens löddrig i munnen! Hmmm, tror att han gillar det raka gummibettet :P


Lördag: Upp tidigt och fodra hästarna, tävlingarna började klockan nio. I första klassen (0.60m) glömde Kristine banan i omhoppningen (?) så det blev en volt, men annars såg det stadigt ut.

I klass nr två (0.70m) fick de ett stopp (!) på andra hindret, berodde dels på att Kristine red i en lite dålig galopp och Nova tyckte nog att hon var "klar" och tyckte att det var onödigt att hoppa bort från utgången, haha :P Men Kristine var nöjd, jag menar, hon har hoppat typ två gånger sen juni så det är inte så konsigt :)

Själv skrev jag hopprotokoll i nio timmar, något trött jag var när jag kom hem och skulle rida...Men mamma och jag red ut sent, Noell kändes bra, vi skrittade och travade bara.


Söndag: storhästarnas tur att beträda banorna och jag satt i domartornet vid datorn och knappade in tider mm. Något kortare dag blev det trots stora startfält, vi höll på från nio till halv fem. På kvällen var vi bortbjudna på middag och jag var väldigt trött så det kändes onödigt att rida, bättre att rida idag istället och rida ordentligt :)


Ja, dagens övningar har bestått av skola igen, kändes såklart lite ovant, plus ny skola, nya kompisar, längre resväg och allt. Men det lär inte dröja så länge innan jag kommer in i det igen...Vi är typ 33 st i klassen, så det är rätt många att lära känna :P Numer får jag ställa om mig till att säga att jag går i NV1B på Skvadern =)

Ikväll blir det lite träning för mig och Noell igen =)

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards