Linda Mårtensson

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 18 augusti 2010 17:04

Igår tränade vi för Karin. Det var inte vår bästa dag igår, Noell och jag var inte på topp. Varken hon eller jag har ju vilat så mkt den sista tiden, så jag tror att det är det som behövs för att tända gnistan. Det kändes lite "svajjigt" och Noell var pigg men hon bjöd inte in i handen, berodde antagligen mest på mig, plus att jag tog ett par tyglar som jag absolut inte tänker ta nästa gång. Men, vi gjorde iaf det vi skulle. Vi tränade fattningar från skritt och förvänd galopp. Jag måste ändå säga att Noell är bara för underbar ändå, Karin var på det där humöret som hon är på emellanåt, typ jättepeppad och med den inställningen att det är dags att höja ribban igen ;) Det är visserligen jättebra, precis så ska ju en tränare vara, men Noell och jag blir ofta lite stressade när pressen höjs så vi brukar sällan prestera på topp då utan vi behöver oftast ett par pass på oss innan vi vänjer oss vid var den nya ribban ligger :) Ja, nu till varför Noell är så underbar, igår var första gången vi fattade förvänd (vi har fattat rätt och gått ut i förvänd tills igår) och Noell gjorde det helt klockrent och lätt som en plätt, på volt dessutom :)

Men jag kände ändå att gårdagens pass kommer att ge mkt inom de närmsta passen då vi fick många små tips som t.ex att när vi nu tränar förvänd så ska gramanen på för att hjälpa till och stötta upp, lite svårt att göra halvhaler och stötta upp henne samtidigt, då skulle jag bara få massa problem med avbrott.

Nu ska Noell och jag träna på själva till nästa träning!

kram

Ovido - Quiz & Flashcards