Linda Mårtensson

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 16 augusti 2010 21:21

Hihi, mamma och jag testade att mäta Noell ikväll när vi tog in dem =) Jag har ju fått låna en mätsticka av Nina (tack) som jag har tränat henne med, hon var ju livrädd för den i början :P Nu har hon fått godis så fort att hon har stått still och jag har fått smeka henne med den :) Så nu kopplar hon den till något positivt ;)

Men, iaf så var det dags att testa på riktigt! Jag fick det till ca 139 cm =) Nu är inte jag någon proffsmätare o.s.v men på ett ungefär. Hon har ju iaf växt en del för hon var ju något överbyggd när jag fick henne, men nu har det rättat till sig och hon "ser färdigväxt ut" :) Det vore ju perfekt om hon blev runt 139 iaf :D

godnatt

Av Linda Mårtensson - 16 augusti 2010 19:47

    stallvovven ;)


                                  

älsk<3 snygg man? not xD

   värmning :)  

Av Linda Mårtensson - 16 augusti 2010 19:04

Hejhej =)

Imorse så red jag Noell ett pass på ridbanan. Noell var lite trött och matt i kroppen idag, hon gick fint men helt utan det där extra som hon brukar. Antagligen långritten som sitter i så jag tog det lugnt idag. Värmde lite och sen red jag en liten övning med volter och rakriktning, red en liten stund tills att hon kändes mjuk och loss, sedan körde jag ett varv i förvänd åt båda håll på volt. Sen travade jag av och kramade om min fantastiska lilla ponny :') Tror även att hon var lite trött för mamma släppte ut dem riktigt tidigt imorse och de gick inte in särskilt tidigt igår heller. Efteråt fick hon en mjukare massage över i princip hela kroppen vilket uppskattades ;) Hon fick lite arnika över länden för det känns lite hårt där.


Något jag funderar på är varför jag upplever att alla våra hästar har mer muskulatur på den sida av halsen där inte manen ligger??? Jag har alltid tyckt att det är så men ingen har någonsin kommenterat det?! Är detta ett fenomen som finns hos fler hästar??? Tacksam om någon svarar!


Något som jag faktiskt glömt att berätta är att igår var vi och hämtade Cesars vagn :D Den är röd och jättesöt ;) Det är dock punka på ett av däcken, men när det är ordnat så ska vi minsann köra =)


I övrigt så har jag sysslat med att riva hage idag :) Nu är det bara två till som ska rivas men först ska vi "städa" lite i skogen och sätta upp två vinterhagar =)

Puh...det är mkt som man vill ska vara färdigt innan skolan börjar igen, det blir heller inte mer tid över när jag är uppbokad på tävlingar nästa helg, att jag ska rida två hästar två dagar och så ska jag väl köra en sista träning med Maya och Nodde också innan skolan börjar =)

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards