Linda Mårtensson

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 14 augusti 2010 17:23

Idag har vi varit ute på långritt upp till "rännöbodarna", vi red ca 1,7 mil! Vi skrittade såklart största delen men det blev även en del trav och galopp, Noell tyckte att det var superkul att få sträcka ut galoppen lite! :D Jag är sådan att jag tycker att det är absolut roligast att träna, men ibland är det faktiskt riktigt skönt för häst och ryttare att koppla av i naturen :) Ja, okej vi gjorde en del små "dressyrövningar" efter vägen och hon fick självfallet inte välja form hur som helst ;) Men jag lät henne vara lite mer fri än vanligt.

Totalt red vi nästan tre timmar och i mitten hade vi en timmes fikapaus :) Noell ville gärna ha min macka istället för att äta gräs, tokponny ;) Pappa fixade fikat och hade även med sig vatten till hästarna :)


När vi kom hem trötta men glada (själv har jag några härliga skavsår ;)) stretchade jag Noell och så fick hon en ljummen och behaglig dusch (numer tycker hon att det är härligt med vatten;)) Och så masserade jag lite arnika och så fick hon även lite is gel på benen. Det var en mycket glad och nöjd Noell som rullade sig i hagen efteråt ;)


Imorgon ska jag checka av dagsformen lite, vi får se vad det blir för typ av ridning helt enkelt, det gäller att lyssna på hästen...

Ovido - Quiz & Flashcards