Linda Mårtensson

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2010 20:35

Usch, idag har det bara regnat, behövs visserligen ibland, men tråkigt. Har mest läst idag och ska nu se på en film, men lite häst har också hunnits med =)


På morgonen följde jag mamma ner till ridbanan, passade på att ta med Zacke så han fick komma ut :) Cesar var tyvärr ingen höjdare idag, spänd och okoncentrerad var orden som gällde idag :/ Han verkar vara en häst som reagerar otroligt mkt på vädret, så fort att det är blåsigt eller regnar så blir han som en fjäder och tittar på allt....


Nu ikväll har jag tagit ut Noell på en sväng, det var mkt trevligare =) Tänkte rida barbacka först, men eftersom det regnar så bestämde jag mig för att promenera en sväng istället. Noell var riktigt duktig idag, vi gick t.om på en smal stig! Hon gick snällt bakom mig och råkade bara stöta till min häl en gång! ;) Hade även knytit gramanen runt midjan och på vägen hem gick vi ut på en äng och testade lite "long reining", fick henne låg och rund (jobbade endast i skritt eftersom det var första gången), hon blev bara lite stressad en gång för att spännet råkade toucha lite på ryggen men annars gick det finfint! :D Detta är long reining!

puss och kram!

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2010 17:51

Om någon undrar över något, alternativt önskar att jag skriver om något speciellt så är det bara att slänga in en kommentar ;)

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2010 17:43

Går din häst på bete?

60% röstade: jajamensan, dygnet runt.

30% röstade: nej, men jag betar den en liten stund varje dag.

10% röstade: ja, men den går in under nätterna som vanligt.


"Nej, den går i sin vanliga hage." och

Ja, men den står inne under dagen och betar på natten." fick inga röster :P


Våra har ett ganska magert bete som de står på under dagen, de stödfodras med hö också. Har man tävlingshästar så måste man nästan låta dem stå inne och vila så de kan slappna av ordentligt...

Ovido - Quiz & Flashcards