Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

det måste kännas i ditt hjärta på riktigt

Av Linda Mårtensson - 25 februari 2012 22:51

God kväll alla bloggläsare!


Idag har det varit en härlig dag! Jag åkte in till ridhuset vid halv nio imorse och jag och Noell trimmade lite för oss själva. Det var ett par stycken som hoppade när vi kom dit så uppvärmningen blev lite utdragen då det blev lite trångt, men när de var klara hade vi hela 20*60 ridhuset för oss själva! Jag tränade lite mer "tävlingsridning" med både skolor, enkla byten, tempoväxlingar, skrittpiruetter etc. När jag rider hemma så är det mycket låg form som gäller och så fokuserar jag endast på några få saker varje pass, men när man får tillgång till ridhuset får man passa på att trimma och rida med mer uppvisningstankar såsom lite flottare trav och rida och checka av lite fler saker. Jag tyckte att veckans träning hemma har fungerat bra för hon kändes snäppet bättre denna helg, mer reglerbar och med mig i varje rörelse. Det jag är absolut mest nöjd med idag är faktiskt att sista vänsteröppnan jag gjorde blev riktigt bra, jag har väldigt svårt att få upp henne på yttertygeln men i den sista kändes det som att jag verkligen fick tag på henne och dessutom behöll vi en distinkt takt genom hela rörelsen. När vi sedan travade av på slutet var hon hur fin och loss som helst, hon svävade i fullständig balans med vägvinnande kliv och jag hade ett härligt sug i handen - då kändes det i mitt hjärta på riktigt.

       

Glöm inte att rida med hjärtat och känslan - ibland hjälper det att bara släppa alla tankar och känna efter hur det känns.


Nu ser vi framemot nästa träning - på onsdag bär det av till ridhuset för träning med Karin, läängtar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards